Ny medarbetare
dijete har avslutat sitt uppdrag som Medarbetare på foto i fokus. Vi tackar henne för denna tiden.
Efterträdare är Marnyman, som varit Medarbetare förut på foto i fokus. Han har ett gediget foto/naturintresse och kompletterar oss andra, värd och Medarbetare, mycket väl.
Som värd känns det mycket bra att samarbeta med dessa duktiga och trevliga Medarbetare, något som i framtiden kommer att göra foto i fokus till en riktigt trevlig samlingsplats för fotointresserade att återvända till.
Vi önskar Marnyman lycka till med sitt nya uppdrag.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Tack för förtroendet att bli Medarbetare. Jag hoppas kunna bidra med lite utifrn min erfarenhet.
Jag är en 75:a som bor i Malmö. Intresset för fotografering har nog alltid funnits där men växt i takt med att natur/djur intresset växt. Främst är det rovdjur/rovfåglar som lockar och för de 4-fota rovdjuren bor jag väl lite i fel del av landet, men det får ju gå ändå .o)
När det inte är foto som står på agendan så är det lite blandat som tar min tid, allt från sociala verksamheter med vänner och tjej till att vara vid havet eller ute i naturen. Fjällvandrar gärna och nu börjar det bli längesedan, så får se vad som händer till sommaren…
Har ingen systemkamera man har planer på att införskaffa. Är Canonist så har skaplig koll på den marknaden då jag ibland lånar en Canon 450D, och tidigare har använt Canon Eos 20D med lite olika objektiv till.
mvh Martin
Välkommen Martin som Medarbetare! Du har ett stort kunnande som vi länge haft glädjen av att fått ta del av. Det behövdes en Canonist till

Varmt välkommen som Medarbetare Martin!
Det där med Canon vet jag ju inte om jag gillar, men men… Kanske går det så småning om att omvända även dig från den mörka sidan?!

Grattis och lycka till, tror du gör ett bra jobb som Medarbetare :)
Johanna - Instagram
Lycka till som Medarbetare!
Tack!
mvh Martin
Martin lycka till som medis! Jag är säker på att du gör ett fint jobb 
/Désirée

Grattis och lycka till!
Lycka till marnyman/Martin. Du passar bra som Medarbetare på forumet :)

Grattis och lycka till Martin.
Vänliga hälsningar Stephan
Gratulerar! Det bådar gott det här! 
Kul Martin. Du kommer att göra ett bra jobb. Börjar vi närma oss DSLR eller håller vi fortfarande ut.
Trevligt marnyman 
Men såhär på kvinnodagen verkar det vara en majoritet av medelålders män bland moderatorerna - var är tjejerna och då speciellt de yngre tjejerna?

#13 Medelålders män va!? ¤%&¤&!#@ Personligen är jag lååångt ifrån medelåldern… 
Seriöst. Du har helt rätt, optimalt hade varit en medarbetarkår av båda könen och ett betydligt bredare ålderspann än nu.
Fördelen med oss lite äldre är väl att vi besitter ett visst mått av erfarenhet inom olika områden, det behöver man iofs. inte vara Medarbetare för att dela med sig av, men ändå. Något positivt måste jag ju hitta på till vårt försvar!

#13 Det var väl en så'n som just försvann!
HH
#14 Då var det var tur jag inte skrev "gamla gubbar" som jag hade tänkt 
#15 Ja - jag såg det…
Men spelar ålder eller kön någon roll så länge som medarbetarna gör ett bra jobb och alla trivs?

#17 Jag hoppas inte att det har någon betydelse. Det sista jag vill se är att sidan "förgubbas". Däremot har vi större livserfarenhet samt förhoppningsvis större psykologisk och diplomatisk förmåga. Värd och Medarbetare är sajtens ansikte utåt och jag hoppas att ovanstående egenskaper gör att vi slipper klavertramp från oss.
De Medarbetare vi har idag har jag personligen handplockat, utifrån de egenskaper de besitter. Mitt önskemål att ha större ålders- och könsspridning, visade sig vara omöjligt att uppfylla. Risken att vi skulle få interna stridigheter i ledningen var överhängande och det gynnar definitivt inte foto i fokus. Jag valde istället att plocka russinen ur kakan (det är ett ordspråk och syftar inte på vår åldersstigna hy
). Jag känner att vi idag är ett gäng med värd/medarbetare som har samma grundsyn om sajtens drift och utveckling. Jag är oehört glad för våra Medarbetare som ställer upp och som jag har fullt förtroende för.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Jag är ju inte den enda tjejen i gruppen, utan DesK finns som medarbetare i facebookgruppen:) Kön spelar egentligen ingen roll, huvudsaken är att man strävar åt samma håll.

#19. Jag strävar ditåt @______|----->