Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 848 ggr
pellepiano
0

Hollywood porträtt ....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en gammal bild jag inte lagt upp nånstans. Passar ju bra med en bild i gammal Holywoodstil nu när det straxt är Oscarsgala på TV.

Här är det Linda Marie som är modell. Hon är ljussatt med 3 stycken "nakna" blixtar, utan paraplyer eller softboxar, odiffuserade.

Hade svårt att bestämma beskärning. Bifogar en tajtare beskärning också.

pellepiano
0

Och en tajtare.

Geronim0
0

Två mästerliga kompositioner. Första tilltalar mig mest med lite mer miljö omkring modellen.

stefanp
0

Oj, vad läckert! Hatten av! Om det inte är så att du vill ha bilden kvadratisk så tror jag på att beskära den första bilden lite till under stolen. Gillar annars den vidare bilden bättre.

pellepiano
0

Tack så mycket!

Prövade nu att beskära lite mer . testade att få till en färgvariant också.

stefanp
0

Rynkade lite på näsan när jag läste att "färgvariant", men hade visst fel. Av de tre du lagt upp nu gillar jag färbilden bäst. Kan nog inte komma på något fel med bilden!

MonisN
0

Snyggt och elegant! Den s/v tycker jag passar bäst med tanke på den miljö från 30-40-talet som modellen befinner sig i. #2 är för tajt beskuren.

Detta är fotokonst!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

[mingdie]
0

Definitivt svartvit och för mig fungerar den första bäst. Jag gillar en här sortens fotografi.

MartinO
0

Då du försöker få fram känslan av en svunnen tid och teknik, känns det naturligare med den vidvinkligare bilden i s/v. För min del är det alltså ettan som gäller.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Inkanyezi
0

Jag tycker definitivt bäst om den första. Något som slår mig som pricken över i är stilbrottet, som inte framhävs lika bra i den som är tätare beskuren. I färg funkar den inte lika bra, men kanske om den hade mer av Technicolor.

Färgerna här känns lite som varken eller - kanske det behövs bara en accent för att få fram just den där känslan av "tidstypiskt", som en riktigt röd mun och kanske lite rouge på kinderna, samtidigt som platåskon skär abrupt mot resten.