Björktrast
Kort och gott. Funkar den med tanke på komposition, beskärning och att bakgrunden är aningen rörig?
Edit: exponerings info. Finns även i Exif.
Camera Maker: NIKON CORPORATION
Camera Model: NIKON D3
Focal Length: 300.0mm (35mm equivalent: 300mm)
Aperture: f/4.5
Exposure Time: 0.0006 s (1/1600)
ISO equiv: 400
Exposure Bias: +1.00
Metering Mode: Matrix
Exposure: aperture priority (semi-auto)
White Balance: Auto

Med tanke på att du har kastat upp kameran i luften är det en riktigt bra bild. 
Det enda som jag tycker stör är den övre grenen som jag skulle vilja ha oskarp.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

Tack för den dö! 
Håller med om grenen men den blir jobbig att klona bort. Skall se om jag har en annan bild utan gren.
Du har beskurit bra, och bakgrunden är inte alls rörig förutom två grenar, den som går snett över vänstra hörnet och en gren som ser ut att gå rakt framför fågeln.
Väldigt bra i övrigt, mycket naturlig och enkel bild!
Din björktrast har en lika underbart stöddig uppsyn som min koltrast utanför mitt fönster! Bra skjutet från luften.. eller var det höften
Tyvärr så är ju naturen som den är och vissa grenar sitter där dom sitter, fast visst hade det varit bättre om den inte varit där. Kanske en annan beskärning för att få bort grenen? Det korta skärpedjupet och ljuset är mycket fint.

"Bra skjutet från luften.."
Tack SÅ MYCKET! 
/me Tycker inte alls MonisN är rolig… 
Jag skall testa en anan beskärning eller hita en annan bild. Det blev trots allt ett par stycken.
Va?? Gillar du inte positiv kritik
Jag hade aldrig klarat ett sånt skott och få ett så fint resultat

#@!!%&@ Halka, Jag vill ha vår och isfritt så man kan gå ut utan att riskera slå sönder fotoutrustningen… 
Har du aldrig funderat på broddar.. ;)

Nu har jag funderat på det…
Åter till ämnet. Jag hittar inget bra sätt att beskära så grenen försvinner, det går men då blir bilden väldigt hårt croppad.
Bifogar en annan bild helt utan grenar.
Camera Maker: NIKON CORPORATION
Camera Model: NIKON D3
Focal Length: 420.0mm (35mm equivalent: 420mm)
Aperture: f/5.6
Exposure Time: 0.0020 s (1/500)
ISO equiv: 400
Exposure Bias: +1.00
Metering Mode: Matrix
Exposure: aperture priority (semi-auto)
White Balance: Auto
Color Space: sRGB
Eftersom detta är handhållet, antar jag, så är jag grymt avis. En sån skärpa får jag bara till, om ens då, med stativ. Och utgår man från att det är skjutet från luften, eller kanske just innan du tog mark, så är jag dessutom grymt impad. Man ser t o m skägget!

Inte skjutet från luften, vare sig innan eller efter jag tog mark!!
Handhållet stämmer dock. Alltid handhållet för min del.
Så så, nu ska vi lugna ner oss!! Jag vet att du är ledsen och försökte bara pigga upp dig, cowboy

Jag förstår det, ingen fara alls.
Lasses kameraservice har fått ett mail, dom får ta hand om elendet.
Chokladbutiken i Umeå lär få sälja en ny konverter för den är bortom allt hopp.
Då får du choklad också som plåster på såren

Alltid något. Förra gången fick jag någon seg kola… Vill ha riktig choklad när jag handlar fotoprylar.
Båda bilderna är bra, men jag gillar verkligen det första fotot. Gör ett försök att klona bort den där grenen, det kanske går lättare än du tror.

Jag skall göra ett försök att klona bort den, tar det i veckan när jag känner att jag har gott om tid och inte är för trött.
Jag gillar första bilden också så det känns som det är värt att lägga lite jobb på den.