Foto iFokus

Foto

Etikett: fordon-och-sport-ej-kritik
Läst 1747 ggr
[mingdie]
0

Vad fotade ni i helgen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas att ni alla hade en bra helg och tog fram kameran ur malpåsen. Vad tog ni för foton?

Själv hade jag en jollekappsegling att fota. Som vanligt ganska hoppigt i gummibåten så jag bara väntar på den dagen jag tar ett snesteg och får reda på vad vädertätat betyder.

Här kommer några foton från Lördagen.

[mingdie]
0

Alltid bra att plåta när dom rundar ett märke.

[mingdie]
0

Spinnaker

[mingdie]
0

Solskyddsmedel är kanske inget som ni behöver för tillfället.

[mingdie]
0

Och till sist en hyllning till dessa obetalda frivilliga som spenderar upp till 10 timmar per dag för ungdomarnas skull. Hade det inte varit för alla dessa så hade det inte funnits mycket sport.

Geronim0
0

Oj, detta har jag missat.
Riktigt läckra bilder, välexponerat som få också.

Snyggt jobbat! Glad

[mingdie]
0

#5 Tackar. Ljuset mitt på dagen är så starkt att det är väldigt svårt att inte klippa lite av dom mörka eller ljusa partierna. Så ibland får man välja.

majlar
0

Här kommer mitt bidrag.

Zvintos
0

Härliga bilder. =)

För min del var det hamsterutställning i helgen, så kan inte bidra med några bilder.

Janne64
0

Var på danstävling och dotter med partner vann!

Bilden anpassad för att ta liten plats så kvaliteten är gansaka låg

FotoFlikkan
0

Här kommer min bild…

Geronim0
0

Jaha man skulle fylla på med egna bilder.
Tur man fattar snabbt… NOT Obestämd

Nåväl, utöver björktrastar som jag postat i andra trådar kommer här naturens egen snöskulptur. "Rökaren."

Jojaton
0

#9 Oj vad roligt, grattis till dom :)

Jag fotade min syster lite igår (med nya objektivet! Skrattande) har dock inte laddat över dom än, lat, så vet inte om det är något att visa.

Johanna - Instagram

[Sephrenia]
0

Jag hade inte tid till att fota i helgen men var bara sugen på att se över hur bra skärpa jag kunde få på frihand vid dåligt ljus (fick knyckla ihop mig så knät agerade stativ tillslut). Motivet blev det som låg bäst till hands där jag låg ihopknycklad ^^

[mingdie]
0

Har varit bortrest några dagar och jag upptäcker en massa härliga foton.

Majlar. Underbar bild. Vintern har verkligen gett många bra fototillfällen.

Janne64. Vad roligt. Vilken dans var det och har du några foton på själva dansen? Min grabb dansade i ett par år och tävlade för skolan. Som bäst kom dom tolva av åtta hundra deltagare. Skickar med ett foto.

Fotoflikkan. Bra gjort. Vilken härlig djup färg.

Geronom0. Fimpen satt perfekt. Det kan bli himla läckra figurer när snön smälter. En perfekt tid att fota på.

Sephreina. Du har lyckats bra. Vilken slutartid kom du ner till?

[Sephrenia]
0

Nu är jag inte hundra på vad benämningen 0"8 sek är, det var ju skit lite ^^ Iso 200

Janne64
0

mingdie:

Det var bugg och klubben har många bilder (där jag fotat den största delen)=> http://www.pixbox.se/usr_show_id158319_page0_order1.html

[mingdie]
0

Jag har varit på resande fot och har missat era inlägg.

Sephrenia. Om det var en tiondels sekund så är det väldigt bra gjort. Har du skakredusering i din kamera eller objektiv? Jag märker att med skakredusering så kan jag utan problem gå ner till korta slutartider.

Janne64. Bugg kallas här nere Jive eller Rock. Fina bilder du har. Det är alltid svårt att fota dans inomhus eftersom ljuset är oftast dåligt och det är svårt med vitbalansen. Men du har lyckats bra.

[mingdie]
0

Jag har varit på jobbresa till sydön så jag försökte ta lite foton från ovan. Delta från vår största flod.

Geronim0
0

Isformationer och istappar blev det idag.

[mingdie]
0

Så här ser utloppet till havet ut.

[mingdie]
0

Geronim0. Äntligen vår. Det är så fint med istappar som smälter.

Så här såg utsikten ut där jag bodde. Inte fel att vakna med en sådan här utsikt.

Geronim0
0

#21. Jag blir inte alls avundsjuk!! Obestämd

MadsG
0

Jag hittade en Vindsock på Bulbjerg i Nordjylland.

EvaLind
0

Jag var ute och fick några fina vinterbilder. Bl.a. fanns det flortunna, ihåliga isbollar vid vägkanten.

MiGardet
0

Och jag skulle ta lite bilder i skogen. Och det gick bra - helt tills jag skulle vända bilen…

Spectabile
0

Och jag skulle fota "pippifågel", trodde jag alltså. Men se dom ville inte alls, fick nöja mig med en klick snö på en trädgren Skrattande

MonisN
0

I morse fick vi fint besök. Egentligen var dom två hanar, men den andre var väl lite blyg och sprang och gömde sig bland träden! Deras tre honor var hos grannen.

#21 Vill du att vi skickar lite snö till dig?Tungan ute

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

texasmamma
0

Osminkat! Min nyvakna slutkörda brorsdotter som tagit hand om hunden och hjälpt till med min flytt

Janne64
0

Kul tråd detta Skrattande

[mingdie]
0

#23 Jag älskar Nordjylland. Det finns så mycket att fota och ljuset kan vara så fint.

#24 Det finns mycket fint att fota när isen börjar smälta. Just den där tunna isen kan vara så fin.

#25 Kul bild men kanske inte så kul med snöskottning. Hoppas det gick bra.

#26 Men det ser fortfarande fint ut med den vita snön på grenen.

#27 Fasaner är så fina. Både i naturen och i ugnen. Du har lyckats bra med exponeringen mot snön. Nej du behöver inte skicka snö. Vi har massor men vi har det inomhus. Skickar med en bild.

#28 Vilket härligt okonstlat naturligt porträtt. Gillas verkligen.

#29 Det är kul att se vad medlemmarna fotar utan att det skall behöva kritiseras. Jag tror många fler vågar visa sina bilder då.