Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 2181 ggr
Martin
0

Albinohjort

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Albin" är kvar, han har klarat vintern (konstigt vore annars, när han för en gångs skull har rätt kamoflage). Nu finns det väl förvisso inte några direkta naturliga fiender till dovhjortarna i Skabersjö utanför Malmö, men gott om bil och några jägare finns det trots allt. Var ute en sväng idag med kompakten (Canon S3 IS).

Absolut inga skrytfoton, mest dokumentationsfoto då det är långt håll och det klarar kameran tyvärr dåligt. Första bilden är på motsvarande 420 mm.

mvh Martin

Martin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här har jag - för dokumentations skull - använt den digitala zoomen vilket jag aldrig gör annars då det blir om möjligt än sämre. Utöver ovanstående motsvarande 420 mm är det nu också 4 ggr digital zoom så motsvarande 1680 mm om det nu går att räkna så…

mvh Martin

Martin
0

Båda bilderna dessutom croppade för att komma ännu närmre.

mvh Martin

Geronim0
0

Som dokumetärbilder är dom riktigt bra. Spännande att se en albinohjort. Jag har bara sett det i fångenskap en gång när jag var barn.

Bra fångat!

MonisN
0

Att få se något extra ordinärt är alltid roligt, och om man lyckas fång det på bild blir det extra roligt. Jag har aldrig sett en albinohjort. Roligt att du visar oss dina fina bilder.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.