Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1426 ggr
Martin
0

Årets bilder

En av Sveriges största tävlingar har haft sin final. Resultaten i de olika genren kan ni se bland annat på SVD.se.

Vilka bilder faller ni för? Titta gärna på hela serier i de fall länken finns under bilderna. T.ex. är bildserien om situationen för de hemlösa i Sverige jäkligt bra tycker jag.

Annars fastnar jag för Årets Sportbild Action där de har lyckats riktigt bra. Årets Nyhetsbild sticker också ut…

Hade varit kul om det hade gått att göra någon sorts längre tävling här på sajten i olika kategorier. Såklart svårt med priser osv, men en tanke i alla fall.

mvh Martin

EvaLind
0

Årets nyhetsbild tycker jag också är helt fantastisk. Sekunderna innan dramatiken. Allt runt om huvudfiguren är läskigt "normalt".

Men sen tycker jag också om årets porträtt.  Om förtvivlan kan vara vackert så ser det ut så här.

Geronim0
0

Oj det var svårt att välja ut en eller ett par av de bilderna, alla är välgjorda och har sin historia som gör dom intressanta.

Men… Årets nyhetsbild och Årets naturbild. De två bilderna höjde jag lite extra på ögonbrynen inför. Även Årets featurebild med sin humoristiska förklaring till tyckte jag var klockren.

En långkörartävling med ett par olika kategorier kan naturligtvis låta sig göras, inga problem. fina priser som evig ära och berömmelse samt hela forumets stående ovationer till vinnarna torde vara pris nog. I alla fall det enda jag i nuläget vågar lova som pris, vi får se om det kan bli något mer.

Bra idé Marnyman, jag tar genast upp det med mina kollegor så återkommer jag till dig.

MiGardet
0

En annan tävling

Många bilder i sv/v och av döda människor. Mest fundersam blir jag över bilden av mobiltelefonerna och den döda soldaten (?).

MonisN
0

Bra idé marnyman! Säger som Geronim0 att vi ska fundera kring detta och se vad vi kan komma fram till för kul!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.