Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 973 ggr
IdaL
0

Fjärutlösare

Hej!

Jag hade tänkt köpa en trådlös utlösare så man kan fotografera lite självporträtt osv. så jag tänkte höra om ni har några förslag på någon bra OCH billig till D90.

Jag har aldrig fotograferat med fjärutlösare så har lite frågor också, går det att fokusera med den också?

Geronim0
0

Kaffebrus har en del i olika prisklasser

KAFFEBRUS

IdaL
0

Jag har hittat en intressant på Expert (se länken) men då är bara frågan, kan man fokusera med den? Flört Som sagt jag har ingen kunskap om det så jag frågar er här och hoppas någon av er har ett svar.

Geronim0
0

Skall du kunna fokusera behöver du också se vad du fokuserar på.
Då behöver du en sådan här.

Kostar dock aningen mer än den du länkar till.

storost
0

@IdaL

Jag har köpt den du länkar till och det går bara att "trycka av" med den.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

IdaL
0

Hm okej.. #3 Jag tror det är lite mer än vad min plånbok klarar av för tillfället Flört Men det ska väl ända kunna gå? Om man ställer in fokusen manuellt. #4 Skulle du rekomendera den om man vill ta lite självporträtt (inget OTROLIGT seriöst utan mer för skojs skull)?

MartinO
0

Jag har stor erfarenhet av fjärrutlösare och har använt alla de olika former från kabel till radiostyrd.

Glöm allt vad ir-fjärrutlösare heter om du inte enbart skall ha den till självporträtt. Mottagaren sitter nämligen på kamerans framsida.

Skall du däremot ha den för att eliminera skakningsoskärpa när kameran står på stativ, rekommendera jag denna. Köp inte en med för lång sladd. Den bara snubblar du över och kan dra kameran i backen.

Vill du ha ett system till både ock är denna radiostyrda ett trevligt alternativ. Jag använder själv denna till mina kameror. Mottagaren är avsedd att sätta i blixtskon, men jag har också satt kardborreband på mottagaren och ett stativben när jag skall använda blixt.

Nu refererar jag till kaffebrus, men dessa finns nästan dagligen till försäljning på Tradera och då kan det bli betydligt billigare.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Deklol
0

Jag köpte en på ebay för 20 spänn (inkl frakt). Har inte använt den mycket men den duger gott och väl för mig. Batteri ingick.

storost
0

#5 Som MartinO redan skrev, ligger mottagaren på framsidan av kameran. Så för att använda den till självporträtt är det bra.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

dijete
0

Ida, det är en sådan jag har. Superbra! Dock kanske jag ska sälja min i samband med uppgraderingen, om du är intresserad?

IdaL
0

#9 Jasså, Kanske är jag intresserad då Flört

dijete
0

#10 Jo det kanske du är eller ja.. Köpte den väl i oktober eller något sådant och kanske tagit 50 exponeringar. Berättar mer på MSN..