kritik - löv i vatten
Det är en gammal bild som jag har tagit med min kompakt. Bladet simmer i vattnet dirket vid stranden. Det var solsken och härligt väder. Önskar gärna kritik och tips.
Vänliga hälsningar Stephan

*putt*

Ingen som har en komentar eller tipps?
Du har lagt bilden i hård kritik, så jag kör på ganska hårt:
Jag faller inte alls för bilden, tyvärr. Jag tycker att det är lite fint med lövets skugga och med ljusreflexerna på botten, men egentligen inte mer än så. Motivet i sig känns inte så spännande, färgerna rätt tråkiga med bara två (grönt och gul-beige-brun). Skärpan funkar, men inte jättebra. Ljuset känns ganska platt och trots speglingarna inte så spännande. Inte heller kompositionen faller jag för. Jag är inte jätteförtjust i kvadratiska bilder och lövets placering i bilden blir jag inte riktigt klok på. Det känns som om det är på tok för mycket luft överallt i bilden som inte utnyttjas, om jag var du skulle jag beskära bilden kraftigare.
Nej, tyvärr, det här var ingen bild som föll mig i smaken. Mest av allt tycker jag att bilden faller på motivet, det känns inte tillräckligt spännande/vackert/fascinerande för att jag ska bli intresserad av bilden. Tänk dock på att detta är mina tankar och åsikter och någon annan kan se bilden på ett helt annat sätt. Jag tror att du kan fotografera mycket bättre än det här faktiskt, men fortsätt experimentera och testa dig fram! :)
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Tack så jätte mycket för dina tankar och funderingar. Jag ska prova mer sånt och beskära bilden på ett annat sett.

Så, nu försökte jag att beskära bilden. Det är mer brusig, därför originalet har för lite pixlar.