På tanke på ögon

Bra jobbat, ser riktigt burrigt ut, skulle passa i något titthål eller bakom någon adventskalenderlucka.
Robert
om det gäller retusch av röda ögon så har jag ett kanontips. men nu är jag på annan dator och har filter o inställningar i Photoshop hemma, så ni får vänta en vecka.

Annars kan man bara ta Efterbelys & Tunna ut några gånger på det röda :P
Precis! ^
^
#3 det knepet förstör för mycket kvalitet i bilden, och ibland ögonfärgen. Nja, kanske inte om man bara ska ha bilden digitalt.
Konvertera bilden till CIE-Lab-läge, gå in i kanalerna A och B och välj en pensel som är lika stor som det röda i ögat, ställ in lite ludd på penseln och klicka en gång med en grå färg, mellan 50% och 75% svart. gå tillbaka till RGB-läge o kontrollera om det räckte för att få fram personens rätta iriskulör. Ibland behövs lite justeringar, mörkare färg, större pensel m mer ludd… men man lär sig snabbt vilket som funkar tillräckligt bra.

Läser precis om ögon för tillfället. #5 sätt en liten reflex på motsatt sida också och gör befintlig reflex lite större. För övrigt väldigt fin teckning.
Robert

Ja, två reflexer, efter som att ögat är en sfär… men jag tycker att det inte riktigt behövs, efter som att ögonfransarna gör att man inte tänker på glansen…

Oj, det var fina bilder. Har hon målat av fotografier eller använder hon bara fantasin? :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

#8 Hon gillar Tom Wellings? 
Jag kan inte säga någonting, jag ritar inte så bra själv… bilderna ser nästan ut som fotografier! (Och kanske är det därför som man har kamror?)

#10 det tror jag med, så finns Photoshop för oss som ändå inte kan lämna en bild orörd

#9 Hon har ritat av från internet och några filmer och några andra bilder.
#10 Jag vet inte :P Hon gillar väl hans utseende :P

#12 hooo….

#15 Photoshop/draw! ;)
#12 HJÄLP! Va läskigt ^_^

#16, eller kanske inte läskigt, men fördj**ligt coolt!

#15 tjusigt. Rent och snyggt
Robert

Lite mer ögon från mig ^_^
By the way I'm
I wrote a story
and later I know why
I wrote about an monster
Who's eye is this eye
But on this picture
Are just me
En text jag skrev till bilden, och bilden gjordes till en berättelse som gjordes till en annan bild
rätt rörigt, men sant.
Monster's eye! Iskall ^
^

#19, 20 bra jobbat. Är det alla bilder tagna med webbkamera?
Robert

Nej, den sista är faktist tagen med en mobil ^_^ Hahaha, vad primitiv jag är
men konstigt att jag inte använder våran kära digitalkamera där hemma
Fast än så länge duger mobil och web ^_^

(fast så är ju de flesta bilder av mig också tillfixade i photoshop, och det är på den sidan konsten som jag hör hemma)