Promenadfotografering

HElt grymma bilder - fattar inte att du kan ta såna på frihand! Eller hade du stativ med dig?

#3Tack ! De e med frihand å 2 husky i andra :-) Kanske inte riktigt men det är på frihand men har hjälp med hundarna .
Min dimage z5 har bildstabilisator och sen gäller de att ta några st bilder och att man står stabilt å är lite stadig på hand å jag brukar andas ut långsamt när jag knäpper av men om de hjälper vet jag inte men de känns mer rätt :-)
Dom bilderna jag tog hade jag ett 135 mm påskruvat omvänt med kopplingsring .
mvh/bjorsa
Ruskigt mjukt och fint, lysande ljus!
De två första bilderna är i en klass för sig, riktigt trevliga! De andra är också bra, men de två första stack ut lite extra tyckte jag.
mvh Martin

bjorsa jobbar du som fotograf ? dina bilder är verkligen utöver det vanliga =)
Ja du är verkligen duktig bjorsa!

Underbart fantastiska bilder. Skulle vilja se dessa inramade här hemma på mina väggar!
Vad menas egentligen med "påskruvat omvänt"? Har sett det på flera ställen nu.

#6-10 Tack för era vänliga kommentarer !
#8 Nä knappast jag är amatör med en kompaktkamera men kul att du frågade de värmde till :-)
#10 Jo omvänt objektiv är när man anväder sig av en kopplingsring på sin kamera som man sätter i filtergängan och då kan man skruva dit ett löst objektiv men åt fel håll så att dom sitter filtergänga mot filtergänga och då får man ett ganska bra makroobjektiv å framför allt billigt då man kan använda sig av gamla objektiv från analoga systemkameror som ligger å skräpar :-)
mvh/bjorsa