Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 633 ggr
Rosenhill
0

text stil i ps?

När man ska skriva en text i ps så får man upp namnen på stilen men hur får man fram hur texten ser ut bredvid namnet? hoppas någon förstår hur jag menar.

mvh cecilia

Banio
0

Gå in på Redigera-menyn - iNställningar - Teckensnitt . Bocka i rutan framför "storlek på teckensnittsexempel" och välj en storlek. Klart!

Rosenhill
0

Tyvärr hittar jag det inte, jag har ps cs på engelska

Banio
0

Edit-Preferences-Fonts tror jag att det blir i den varianten. I alla fall Edit-preferences och sedan det nedersta alternativet i rullgardinen. Sedan kan jag tänka mig ztt rutan heter Font size eller ngt liknande. Jag har haft det på engelska, men kommer inte ihåg riktigt.

Figge
0

Redigera - Inställningar - Teckensnitt.

Lycka till!

Figge
0

Ursäkta! Det var visst den engelska CS2. #3 har då helt rätt.

Rosenhill
0

Nu har jag gått igenom hela Edit-Preferences och längst ner finns File Browser där står inget om fonts men överst står det General och i den fins bara Show font name in english inget annat om fonts i Preference, det ska kanske inte gå i cs.

Tack ändå för er tid/ cecilia

Banio
0

Riktigt - jag har CS2 så jag vet inte om det fungerar iCS, men så här ska det heta/heter det i engelsk CS2: Edit - Preferences - Type - Show font size

Rosenhill
0

Finns inte i min tyvärr, men tack ändå.

mvh cecilia

Rosenhill
0

Nu hittade jag ett set att se stilen på typsnittet utan att klicka i en efter en.

Skriv texten och markera den. Sätt sedan markören i typsnittsrutan (uppe till vänster) och stega med piltangenterna….   om någon vill veta.

mvh cecilia

Länken till sidan