Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 2139 ggr
Moa-16
0

Min kamera är lite tokig?

Ok, lite desperat nu, jag vet. Men jag gör ett försök här. Det är såhär, att det är något märkligt fel med min kamera…

Den har inte fått någon smäll eller likande. Utan helt plötsligt är minnet fullt hela tiden. Men inga bilder finns, jag har alltså tagit bort alla. Men det står "minnet fullt" ändå? Är det fel på minnet då tror ni? Eller kameran? Känns ju sådär att köpa ett nytt minneskort om det är fel på kameran? Det är väl rätt dyrt?,hehe ;)

Någon?

Geronim0
0

Formaterar du minneskortet i kameran eller raderar du bara bilderna efter du fört över dom till datorn?

Moa-16
0

Jag raderar dom bara!

Jojaton
0

du har inget annat minneskort du kan testa med och se om det bara är ditt minneskort eller alla?

Om du bara raderar bilderna så tar du itne bort allt utan bara genvägen till bilderna (är det väl?!), vilket gör att det tar plats även om du inte kan nå bilderna. Om du istället formaterar det tar kameran bort allt och minneskortet blir helt tomt. Tror jag? Tyst

Johanna - Instagram

Geronim0
0

Formatera i stället, i kameran.

Moa-16
0

Kan tillägga att jag inte vet hur man "formaterar minneskortet i kameran" Ska man veta det:bigeyes::blush:? Har inget annat minneskort..

Geronim0
0

Kolla i manualen, det står där hur du gör.

Moa-16
0

Har nog inte den kvar,hehe..

Geronim0
0

Då får du leta i menyerna tills du hittar det.

MonisN
0

Om du har en kortläsare till datorn kan du formatera det den vägen också.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Moa-16
0

Okej, ska kika. Tack för hjälpen =)!

Geronim0
0

Bättre formatera kortet i kameran då läggs mappar och katalogstruktur upp på rätt sätt, formatera i datorn är en nödlösning som i värsta fall kan sluta med att kameran inte hittar kortet alls.

MonisN
0

Jo, det är nog sant förstås.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Inkanyezi
0

Om du har tagit så att kameran sparar både RAW och jpeg, så kommer bara dina jpeg att raderas om du raderar dem. Bilderna som är tagna i RAW ligger kvar på kortet tills du tar bort dem i datorn. Dom tar ganska stor plats, så du behöver inte ha tagit särskilt många innan kortet är fullt.

Om du har en kortläsare så kan du se vad som finns på kortet.

Och självklart, formaterar du kortet i kameran så tas allt bort, och kortet går att använda igen.

MartinO
0

Formattering brukar ofta finnas i bildvisningsmenyn. Sätt kameran i bildvisningsläge och tryck på menyknappen, sår når du förhoppningsvis valet att formattera kortet.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

storost
0

Som det ser ut har du en Nikon Coolpix S560. Här hittar du manualen.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Moa-16
0

Ingen panik! Kameran funkar igen ;) Det var det som var knasigt! Har tagit rätt många bilder på den kameran så det kanske inte var så tokigt då. Tack för hjälpen!