Jag som är motorhistoriskt intresserad har svårt att tänka mig att bilden är så sen som 1980. Vi hade kanske en modernare kollektivtrafik här i sydstaterna.
Du har fått ett enormt djup i bilden och med tanke på skuggorna är det en mycket fin motljusbild. Man kan tro att du haft ett tonat ND-filter för att klara himlen.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

Bra komp och snyggt exponerat. Jag tycker bussarna ser ut att vara från någongång -70 talet.
Hursomhelst, en bra bild med ett härligt djup!

Jag har ju kört buss i närmare 17 år i Stockholmstrakten, och jag känner igen dom ganska väl. Bussarna i den närmaste raden är gamla, men raden bortom, mittemot, är betydligt modernare.
#1 #2 #3
Jag tror jag överexponerade 1 steg, underframkallade ca 25% styrde resten vid kopieringen med val av papper, pjattning och efterbelysning. Nu är det inte så svårt att få skärpedjup med en 24mm. För att mörka ned vissa skuggor Selentoning. Jo då, vi Handenbor fick skramla omkring med dessa en bit in på 80-talet. Det står skrivit 1980 bak på kopian. Tack för kommentarerna.

Jag gillar't! Färgerna, kontrasten, ljuget, ja, allt! Gillar den här typen av bilder.
Har inte direkt något negativt att säga.
Bra jobbat.