Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1662 ggr
Notal
0

Tips om kameraköp!

Hejsan Hoppsan! Jag är på jakt efter en kamera och verkar ha hittad den ultimata! Lätt att använda, Bra resentioner och till ett faktiskt inte omöjligt pris, Nämligen en Nikon D50! Men, är den verkligen lika bra som jag tror? Vill ha tips av någon som äger en sådan om hur kameran är och hur bilderna blir. Skulle ochså vilja ha tips om vilket objektiv jag ska ha till kameran. Jag fotar mest Hästar, katter och hundar, men vill även ha "tillgång" till fina närbilder, så vilket objektiv ska jag välja?!

emmaa
0

Jag tror det finns minst 5 trådar om Nikon d50 och tillhörande objektiv, använd sökfunktionen Skrattande

Jag är jättenöjd med min och mina två objektiv 18-55 och 70-300 DG MACRO.

Jag skulle rekommendera just det 70-300, sigma är det som står för tillverkningen. Du får tillgång till mycket zoom som kan vara bra vid hästfotografi vad jag har förstått och dessutom kan du ta macronärbilder. Objektivet är dessutom väldigt billigt, strax över 2000 har jag för mig.

/Emma

Lotta_A
0

Funderar också på att köpa denna kamera :)

Martin
0

Länktips…

Inom Foto.Ifokus.se:

Utanför Foto.IFokus.se:

Övrigt

Sist men inte minst (skall inte skälla), men ibland är det väldigt enkelt att starta en ny tråd och ställa en fråga. Det finns en ganska bra sök-funktion här på iFokus, ligger mellan "Skriv" och "Bokmärke" över forummenyn till vänster. Länkarna inom Foto.Ifokus.Se hittade jag genom en sökning på enbart "D50", och det tog 30 sekunder att bläddra igenom varje länk med unikt namn för att se om den handlade något alls om D50:an. Kanske 5 min inkl att skriva inlägget…

mvh Martin

Anna
0

Jag är också sjukt nöjd med den här kameran, och fotar även jag hästar med den mestadels. Än så länge har jag bara kitobjektivet, 18-50 men ska i februari köpa 70-300.

Det är en kamera som tar rena & klara bilder utan brus, ligger bra i handen och är väldigt snabb tycker jag. Den passar hästfotografering till 110%!

MVH Anna Attlid, som köpte sin D50 i december 2006

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Notal
0

Det är någon skit med min dator just nu, jag kan varken använda sökfunktionen eller bokmärken, och jag hade stora problem med att bara göra en ny tråd,.. Hur som helst tack för alla tips ;) Det skulle inte skada om någon kunde bifoga några bilder (tagna med D50 förståss!) och skriva med vilket objektiv m.m bilden är tagen med.

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en hästbild fotad med 18-50mm objektivet, alltså det som medföljde i köpet. Bilderna blir säkert ännu bättre med eyy 70-300mm som jag ska köpa i februari! :)

Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Hannapanna
0

Jag sitter just nu och väntar på min nya D50 som jag beställde igår kväll! Så jag har egentligen inget att säga förutom att många säger att dom är meganöjda och att den är rätt lätt att förstå (?) så för nybörjare är den tydligen bra också! :)

montax
0

Nej, man behöver inte vara medlem på Fotosidan för att läsa i forumet eller recensioner. Om man klickar på namnen på dom som har skrivit recensioner om D50 kommer man till deras profilsidor. Där kan man se bilder som medlemmarna har laddat upp. Många av bilderna borde vara plåtade med en D50.

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=9480