Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1298 ggr
XXtreme
0

Min blixt stänger av sig efter 3 minuter:(!

Min blixt stänger av sig efter ca 3 minuter och de är lite jobbigt om man jobbar trådlöst så undrar om det går att ändra  blixten är Canon ex speedlite 430 II

MonisN
0

Jag har en Speedlite 580EX II och den stänger av sig efter ca 1,5 min - 15 min för att spara på batteriet. Om man trycker ner kamerans avtryckare halvvägs startar blixten igen. Alt kan man trycka på testknappen på blixten.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

XXtreme
0

Jo men den startar inte om man jobbar trådlöst! annars hade de inte vatt ngt problem…

LisaF
0

Det är inte något med batteriet då?

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

MonisN
0

Det där med trådlös är jag inte bra på, men vet du att den har kontakt med kameran och "pratar" med varandra?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Leakim72
0

Finns det inget i manualen om att ta bort energisparläge eller liknade. låter som en funktion för att spara batteri.

mvh Mikael

Noob
0

Det går att stänga av tror jag, på min 580EX II så är det den första "custom" inställningen i blixten som ska sättas till 1 för att stänga av "auto shutoff" (dvs C.FN 1 = 1). Skulle gissa att det är samma på 430'an?

Är kanske enklare att komma åt om du sätter den på kameran och går in i blixt meny'n för "extern blixt" och sen till "External Flash CF.n setting"