Varför så suddigt
Kom ihåg att inte fokusera INNAN katten är där du vill ha den. Om du t.ex fokuserar när katten fortfarande är påväg mot stället där du vill fota den blir det ju fokus & skärpa på bakgrunden men inte på katten när du väl trycker av. (hm, hur blev det där? jag är inte så bra på att förklara..)
Och om katten rör sig när du fotograferar så fokusera och följ katten med kameran ända tills du vill trycka av.
Lycka till
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Kan också bero på ljuset, även om snö är vitt och ljust så är det inte alltid så lätt att fånga bra bilder i snö. Det ser ut som katten är i ett träd, vilket gör att det blir lite skuggigt och mörkare, och det blir svårare att få skarpa bilder vid mörkt ljust.
#3 ja jag såg henne hoppa upp och leka i trädet och tänkte försöka få en bra bild. Detta blev den bästa

#0, när jag tittar på din bild så ser jag att det som är skarpt ligger i bakgrunden.
Robert
mm
Försök fokusera på ögonen! Inte alltid så lätt med snabba motiv som inte gör som man vill.
Ta massor med bilder och radera allt som inte blev bra. Du ökar dina chanser att få åtminstone en eller ett par bra bilder. Du kör ju digitalt så "filmen" kostar ju ingenting.
Det framgår inte vad du har för kamera. Om du har möjlighet, kör i seriebildläge/kontinuerlig autofokus. Inte single bild.
Det är lättare med liten bländare och korta slutartider. Dvs. det är mycket lättare om ljuset är starkt. I svagt ljus är det svårt, ibland omöjligt.
#7 min kamera är värdelös. Ska jag ta i serieläge blir allt suddigt. Ljuset kan jag inte ändra heller. Bara acceptera