Dagens bild 29/1
Jättefin, men jag hade velat ha aningen mer luft till höger om fåglarna, eftersom båda tittar ditåt. Nu är det mer luft till vänster, och bilden känns lite fel i proportionerna.
Tack Anne för feedbacken. När jag läste vad du skrev så suckade jag tungt och sjönk ihop. Inte för kritikens skull, utan för att jag själv är så kort bildminne. Jag tänkte precis som du när jag tog bilden - men med anledning av detta skapade jag en ny tråd så att vi inte redigerar sönder den här med bildtips för min del. Till bildbeskärningstråden.
Tillägg: Givetvis har du helt rätt Anne, kajorna skall ju inte vara till höger i bild, när de tittar åt höger. Kände att min feedback till dig blev kanske lite negativt riktad, men mest för jag blev så trött på mig själv som tar bilden rätt och sedan redigerar sönder den :o)
mvh Martin
Här kommer min dagens bild.
Den är ju kanske inte så bra fototekniskt eller så men jag var bara tvungen att lägga upp den. Det är Wilda som busade runt i snön och helt plötsligt halkade och gled ner för en liten backe. ;)
Bättre bilder på Wilda från samma dag finns här
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Fin bild på kajorna Marnyman och de där med grenar är ett otyg som någon hittat på tycker de räcker med en gren per träd :-)
#3 Kul kuse som gillar att åka kana påpasslig bild
mvh/bjorsa

idag blev ja faster igen. till världens sötaste lilla bebis! :D
kanske inte världens bästa bild. men ja hade lixom inte tid att tänka så mycke på de där. :P dessutom så ville ja inte ha blixt för då skulle ja väcka lilla bebisen.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#4 Du menar som Peter (länk till hans hemsida) på Fotosidan (jag kollar alltid tråden "Lite bra fågelbilder att visa?" där).
"I Kungsörnens rike" är en av hans senast publicerade bilder där, fotograferad från gömsle vid åtel.
mvh Martin

#10 Marnyman där hängde jag inte riktigt med :-)Jag menade att de alltid är en massa grenar ivägen när man skall fota fåglar och att dom/den som såg till att de blev en massa träd borde tänkt på oss som vill fota fåglarna å därför begränsat antalet grenar till max 1 per träd :-)Men bra länkar å örnen han sitter på en sologren :-)
#8 vilken blick han har fin bild
Min bild blir på en groda från idag tagen med min diabildslins påskruvad
mvh/bjorsa
#11 Häftig grodbild, sköna färger. Ja - det var det jag menade med länken till örnbilden - ett träd med (synbart) bara en gren - och därmed blev det också en bra bild :o)
mvh Martin

Jag har svarat ang. din bild i din andra tråd, men då gällde det ju tips på beskärning. Vill här tillägga att grenarna på den här bilden är mycket passande - de ramar in det frusna paret!
#13 Tack, jo, de gjorde väl det förvisso…
#14 Ja, väldigt mycket vått i markerna idag märkte jag, trots att jag bara höll mig vid stranden och gräsmattorna intill den.
mvh Martin
Marnyman - Åh, ingen fara - jag hade inte tid att skriva mer just då, så jag blev lite väl kortfattad också. :)
Emelie - vilken mysig bild! Den tyckte jag jättemycket om.