Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 784 ggr
Hannapanna
0

Nikon D50?

Har försökt och sökt här i forumet men jag hittar aldrig nått..

Därför startar jag en ny tråd där jag vill höra allt gott och allt ont om just Nikon D50!

Anna
0

Jag köpte min Nikon D50 den 28 december 2006 och hittills är jag mer än nöjd med den! Två små saker finns det som jag ibland stör mig på: 1) blixten hoppar upp i tid & otid. 2) batteriluckan är lite konstig, när man ska stänga måste man samtidigt trycka ner batteriet.

I övrigt har jag bara goda saker att säga om kamera, den tar rena och klara bilder utan brus.

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

bildochfoto
0

Du kan också kolla vad de säger på fotosidan.

MiaMaria
0

Lägger mig i med en fråga till: hur är den som nybörjarkamera? Inte nybörjare i sin rätta bemärkelse utan mer som första systemkamera?!

Robert
0

D50, vad jag har läst fått bra kritik från olika tidningar.

Hälsningar

Robert

Yeahsussu
0

D50 är på samma nivå som Canon 350D och 400D, alltså en utmärkt första systemkamera. Man måste bara läsa i manualen för att lära sig om de olika inställningarna och hur de fungerar. Och givetvis, genom att fota! :)

Anna
0

#3 Nikon D50 är min första egna systemkamera och den är bara så otroligt superbra hittills!

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

emmaa
0

#1 Det där har jag aldrig upplevt med batteriet! Jag gillar min D50 men ibland när man får chans att pilla lite på ex. en D200 kan jag tycka att min D50 känns lite som en leksak Räcka ut tungan

Figge
0

Vet inte så mycket om den, men den har som sagt fått bra kritik! Läs också Råd & Rön, sista numret som testar systemkameror. Den klarar sig bra där också.

Det finns massor med tester på nätet, det är bara att leta.

Indeloom
0

Du får nog ta ett snabbt beslut. D50 ersätts ju av D40 nu. Det börjar bli väldigt svårt att hitta D50. Iallafall en ny sådan.

//  Hasse

Kennet
0

Har haft min D50 sedan i somras och jag är helnöjd, den har det jag behöver som hobbyfotograf.

/Kennet

atilla
0

#1 retade mig också på blixten i början. Tills jag förstod att ville man slippa den, växlar man till "P", dvs programautomatik. Då slår den inte upp.

Är inte helt nöjd med kit-objektivet, men det är väl inte bättre till andra kameror kan jag tänka mig. f5,6 vid 55mm bränvidd är riktigt dåligt.

/Magnus

Hannapanna
0

För mej som är nybörjare: Hur pass skillnad gör de om man har kameran som den är när man köper den eller om man har ett 18-55 objektiv till?

Martin
0

#12 En systemkamera utan kitobjektiv har väl såvitt jag förstått inget annat objektiv med heller - kitobjektivet är "ett vanligt" objektiv som ibland säljs i paket med kameran.

Har du inga andra objektiv så kan du då inte fotografera alls utan objektiv.

mvh Martin

Hannapanna
0

aha.. jag har förstått det som att de alltid finns ett kitobjektiv.. Så nu måste ja kolla upp lite mer.. :)

Martin
0

#14 Nope, brukar vara paket med kitobjektiv, eller "bara huset".

mvh Martin