Vilken är bäst?
Jag har gjort några olika redigeringar av samma bild och jag kan inte bestämma mig för vilken som är bäst. Vad tycker ni? Motivera er!
Här kommer bild nr 1. Endast ökat kontrasten, beskurit, förminskat och skärpt upp lite samt lite kloning (grundredigering).
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Här kommer bild nr 2. Har en grundredigering (samma som första) plus att några av färgerna fått mindre mättnad.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Och tredje och sista bilden. Samma grundredigering som de andra men den är i sv/v.
Så, vilken tycker ni nu är bäst?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag gillar den första och den sista bäst. Den första för att den har de naturliga färgerna. Det är inte så ofta som jag gillar foton i sv/v men den här var riktigt fin :) Så tycker jag om stråna i förgrunden, det gäller ju såklart båda fotona.
Fina foton!
Jag gillar den första bäst. Riktigt fin bild med axen i förgrunden. Gillar den för att jag tycker färgerna ser bättre ut.
Jag lade in bilderna bredvid varandra i PS för att jämföra dem "så bra som möjligt", tycker ofta det är svårt att jämföra foton när man tittar på först det ena och sedan det andra om det inte är så stora skillnader.
Jag går mot strömmen lite här, gillar det andra bättre (av de två i färg). Tycker att de mattare färgerna mer framhäver modellen som har ett skönt uttryck, självförtroendet lyser om hennes kroppshållning tycker jag och hon har blicken fäst på något långt bort.
Tilltalas mycket av vinterbilden, men skulle nog velat tona ner några av de mörkaste axen i förgrunden då de drar till sig min blick något, även om axen också tillför bilden mycket.
mvh Martin

Jag tycker att första bilden är bäst. Bäst harmonie i färger.
Vänliga hälsningar Stephan
första faller mig bäst i smaken pga färgerna.

Jag tycker bättre om den andra bilden, men jag skulle kunna tänka mig någonting mellan den första och den andra. Kanske något mindre mättnad än den första bilden, men det är en smaksak. Jag tycker att den är en liten aning för färgglad.
Tycker om den första, naturliga färger och fin bild.
Skall du så mycket förgrund tycker jag att det är bra att du drar ner lite på färgerna den. Annars så är jag allmänt förtjust i lite mindre färgmättnad i bilderna så jag gillar bild 2 bättre.
/Mattias