Fågel på morgonkvisten
Jag får en inomhuskänsla när jag tittar på bilden. Beror antagligen på skuggorna på den vita bakgrunden. Vad är den stora fyrkantsskuggan för något? Tycker att den stör lite. Bra skärpa på fågeln annars och bra ögonkontakt. :)
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Är det ett hus i bakgrunden?
Jag gillar att du har med lite omgivande miljö. Gråsparvar (eller om det är en pilfink?) ses ju ofta i tätorter. Pilfinkar gillar täta buskar har jag sett. Gillar också hur du har komponerat med grenen som gråsparven/pilfinken sitter på.

#1 Tackar. Jo, det är ett fönster, tycker också att det stör. Men är inte så bra i photoshop så vi får leva med det :)

#2 Tack.Tror att det är en gråsparv. Tack så mkt. Jo jag bor just nu på södermalm :)
Gillar också bilden, kanske kunde man använt ännu kortare skärpedjup och "slagit ut" bakgrunden, men jag tycker ändå att det funkar bra som det är nu. Det är nog en gråsparv ja, saknar den svarta "kindfläcken" som pilfinken har.
mvh Martin

#5 Tack. Jo men jag är inte så duktig, fick min kamera för en vecka sedan och mitt nya objektiv igår ;) Men ska lära mig.
#6 Man lär sig efter hand, och det är mycket man skall tänka på. Jag är inte heller något proffs, och lär mig också. Mycket genom att titta på andras bilder och se vad man kunde gjort annorlunda. Vad för kamera/objektiv har du? Är det din Canon 350:a och Sigmaobjektivet som du har på din profilsida?
mvh Martin

#7 Jo det är en canon 350 och sigma objektiv :)

Fönstret i bakgrunden är en perfekt ram för den lilla (en anings oskarpa) fågeln. Beskär bort tajt så du har kvar lite vitt runt fönster"ramen"
Hälsningar
Robert