Vid fågelbordet
Lägg gärna in lite fågelbilder från era fågelbord och trädgårdar.
Denna lilla rödhake fastnade på bild idag! För att inte skrämma bort dem är det fotat genom fönstret.
Här är en till! Vad den heter?? Hmm, det vet jag inte…
Någon annan som vet?
Hej!
Fina bilder du har fotat, den första fågeln är en Rödhake, den andra är en gulsparv. Har du några fler foton på fåglar så skulle jag gärna se några till.

Roligt att se era fågelbilder:)
#2 Tack för upplysningen:) Jag är jättedålig på fågelnamn. Vi har ett fågelbord utanför köksfönstret där vi studerar dom varje dag. Koltrasten är den som dröjer sig kvar längst innan det blir mörkt för att äta upp sig inför natten. Ofta är den så tjock och uppburrad att den nästan hasar sig fram på magen!
Fler bilder kommer!
Hej!
#8 Roligt att du lägger ut mer bilder
. Jag har precis börjat fotat fåglar och man lär sig namnen på dom ganska snabbt. Jag har också fågelbord men inga fåglar på det
.

#10 Gråsparvshona väl?
HH

#15 Kul bild där alla fåglar är i rörelse!
Här kommer ännu en rödhake. Verkar som det är den enda som vill fastna på min lins och dessutom är fotogenisk…
Hur gör ni, fotar ni genom fönstret eller sitter ni ute på vakt och väntar? Mina bilder i den här tråden är tagna innifrån och genom rutan. Inte det bästa, men det bekvämaste…
Här har vi kungen vid vårt fågelbord! Han vaktar stenhårt de frön som ramlar ner från fröbordet uppe i trädet. T o m skatorna aktar sig och tar brödet i flykten!
(Genom fönstretbild)