På förekommen andledning
Jag blir heligt förbannad när jag ser det tjafs och påhopp som förekommit i några trådar. Det ödelägger mitt och mina medarbetares arbete att skapa ett vänligt fotoforum, där alla skall känna sig välkomna.
När jag manar till besinning i en pågående tråd skall det banne mig följas. Idag låste jag en tråd, där uppmaningen inte följts, en tråd som skulle kunna givit medlemmarna mycket mer.
Denna sajt har två honnörsord: Vänlighet och Sunt förnuft.
Mer skall inte behövas för att få en trevlig samlingsplats.
Även vi med administrativa uppdrag skall hålla en vänlig fasad, något som märkts med avsaknad av ingrepp den senaste tiden.
Från och med nu kommer vi att skärpa modereringsmöjligheterna mot den eller de som ägnar sig åt verksamhet som försvårar vårt arbete att skapa en vänlig sajt.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Tack!
HH

Bra!
Tummen upp!
Det är bra!
Samtidigt tycker jag att en diskussion ska kunna få hetta till lite, men såklart till en viss gräns. När två personer inte tycker samma sak ska man ju kunna få argumentera för vad man tycker, och inte behöva tystas ner.
Personliga påhopp och provocerande handlingar ska givetvis inte få förekomma.
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Mycket bra, särskilt om det gäller alla!
Mvh.
Azzar

Påhopp på person undanbedes… Vänligt och med Sunt förnuft är alltid bra….
#0 Bra
- det är tråkigt men nästan alla forum jag har deltagit i behöver tyvärr moderering av något slag. Vi får hoppas ni inte får så mycket att göra.
Det var dags att styra upp forumet lite. Som vi har sett så kan kritik leda till bråk och otrevligheter men det skulle inte behöva bli så. Jag är med i två andra forum där det ges kritik och det fungerar alldeles utmärkt.
Det finns ett par saker att tänka på när det gäller Fotoifokus.
Dom flesta medlemmarna är ganska nya och många är unga. Om man är en erfaren fotograf och är ute efter kritik på ett högre plan så kanske det inte är rätt forum och man får låta bli att bli stött om kommentarerna uppfattas som oväsentliga.
När man ger kritik så kan det också vara bra att försöka ge kritik som ger fotografen något att jobba med. Om man också kan ge kritiken på ett sakligt sätt utan gliringar så blir stämningen bättre.

Mycket bra! Tack!
Vänliga hälsningar Stephan
Det är synd att ni som moderatorer skall behöva gå in i en tråd och låsa men så blir det ibland. Det är ju oilka personligheter och ibland har de motsatt syn på saker och feltolkar info då text bara är en liten del i hur vi kommunicerar.
Sedan tycker man ju att viss självkontroll borde tillämpas men för min del slår det mer negativt på individen än på forumet. Jag tror att alla förstår att moderatorerna hellre friar än fäller och inte går in och modererar i onödan. Frihet under ansvar funkar ju faktiskt i de flesta fall, dock måste ni ju sätta en gräns någonstans.
Hälsningar
Mattias
Martin det är mycket bra att du tar upp detta! Jag instämmer med #10
/Désirée