Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1569 ggr
[Golgadoth]
0

Modell

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av mina drömmar är att bli modell, eller inte riktigt en dröm att bli modell, men någonting som jag tycker skulle vara kul att testa på.

Många säger dock att jag inte har "modellansiktet" eller att jag inte är smal nog, vilket jag själv håller med om..

Andra tycker att jag bara är liten och söt, och inte typ snygg/vacker som modellerna är.

Jag vet inte vad ni andra tycker..

Oavsett om ni är riktiga fotografer eller bara fotograferar på fritid så får ni gärna berätta! :)

Sätter in en bild så får ni se några av mina bilder.. Vet att de inte är så "proffsigt" gjorda och så.. Men de är de bilderna som jag är mest nöjd över och som åtminstone är tagna av fotografer, en del av dom iaf.

Staffan71
0

Hej på dig Modellen :)  

Att bedömma fotografier är en sak men att bedömma utseende hos en person en annan!

Men du ser ut att vara en söt liten tjej och modeller behövs utav alla slag.

Jag var inne och kollade på din myspace sida där bilderna är tydligare, tjock är du inte utan sätt dig i soffan med en stor gräddglass (det är ju gott)

Lycka till som modell, vill man så kan man.

Jojaton
0

Nu ska jag inte bedöma dig om du skulle kunna jobba som modell eller inte, för det känner jag att jag inte är rätt person för.

Men om du känner dig osäker på att jobba som modell, alltså vara med i en argentur osv, så kan du ju alltid försöka hitta lite TFP (Time For Print) fotograferingar med fotografer du gillar. TFP-plåtningar innebär att modell, fotograf och ev. make up-artist arbetar ihop, gratis. Betalningen blir bilder till portfolion.

Lycka till!

Johanna - Instagram

[Golgadoth]
0

aw men tack! SkrattandeSkrattande

[Golgadoth]
0

#2 Jo, det är det jag har sysslat med än så länge. :)
Känner mig dock lite osäker när det gäller fotografer jag inte känner, och känner jag dom jättebra känner jag mig bara som en stor tönt ;D

Jojaton
0

#4 Aha okej :) Men du kan ju alltid mejla några argenturer och fråga!

Johanna - Instagram

[Golgadoth]
0

#5 men man måste vara 18 då. Och de modellerna i agenturen jag har kollat på (The Core, förut Nocturnal Models Agency) de är så sjukt snygga så jag känner att jag är ingenting jämfört med dom.. :]
Dessutom är 2 av mina vänner fotografer därifrån, och dom ser ju mig bara som en "liten och söt" tjej XD
skulle vara så sjukt pinsamt ;p

[Golgadoth]
0
Jojaton
0

#6 Jag tror inte man behöver vara 18 på alla argenturer - se dig om! Glad

Sen finns det ju något som heter… Jag kommer inte på vad det heter men det är om typ en tjej har jättefint ansikte, men kanske inte så vacker kropp/alldeles för kort eller något - så kan hon pryda omslag och sånt, men inte mer - det kan ju vara ett alternativ kanske?

Dessutom ligger det väldigt mycket smink och antagligen efterarbete också på bilderna i #7

Johanna - Instagram

[Golgadoth]
0

#8 de är till och med snyggare i verkligheten ;)

emelie92
0

Det finns ju olika sorts modeller, så i princip vem som helst kan bli modell. Vad är det för sorts modell du vill bli? Vill du bli en catwalk modell behöver du inte vara vacker i ansiktet, utan då är kroppen (helheten) i fokus. Men om du vill t.ex. vara makeup modell är ansiktet desto viktigare. Ja, jag tror du förstår själv! :)

[Golgadoth]
0

#10 jo, jag vet ;)
De "kategorierna" jag är mest inne på är;

casual, fashion, implied nude, lingerie, porträtt, fitness, fine art, glamour, reklam/kommersiell, natur, konstmålad, hår & makeup bilder, gothic/alternative och fantasy :)

Pinup är jag nog lite för ung för än XD