Takko vaktar min plånbok

Bildvinkeln gör att man inte får kontakt med hunden. Jag skulle vilja se bilden ur ett lägre perspektiv.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Problemet är nog att få hunden att göra så rakt i ansiktet på husse! 
Min Akita är inte på något vis skolad att vakta, men ve den som försöker komma in här när inte vi är hemma.
/Désirée
Om du kollar hundens blick så ser den förbi mig, jag står inte mittför hunden, men dock en enhandstagen bild, en bit från min kropp.
Mvh
Azzar
Jag skall redogöra för situationen.
Min vän, (också Takkos vän) har upplevt Takko som en gosig bamse, vilket han är, jag brukar säga, världens mest harmoniska hund. Småbarn kan ta vad dom vill från honom, han backar från matskålen om en valp dyker upp etc.
Nåväl, i den här situationen så ville jag enl. vår väns önskemål, visa Takko när han inte är gosig. Så uppgiften för Takko blev enl. min order - Vakta - plånboken som ligger mellan hans framben. Den skulle vaktas så att ingen/vår vän skulle få ta den. Det är detta Takko är koncentrerad på, inte på mig, han jobbar. Hade jag givit ordern - Revir - då hade ingen inom två (2) meter varit välkommen! Takko är fostrad i Flygvapnet.
Så ovanstående är alltså fotosituationen
Mvh
Arga hundar tycker jag är ungefär lika mysigt som arga människor, *personlig åsikt* vilket gör att jag inte tyckte dessa var några höjdare ;)
Tack för kommentaren.
Takko skall inte vara mysig här, han har fått order att vakta min plånbok.
Takko är en riktig gosenalle mot alla. Han blir endast arg på order, vilket jag berättat om tidigare i tråden. Det är som med polishundar, kan på order vara väldigt aggressiva/arga men väldigt goa familjehundar, ett måste, annars får hunden inte bli polishund.
Azzar.