Duvor värmer varandra

Kan tyvärr inte ge någon hård kritik eftersom jag bara är nybörjare inom foto men måste bara berömma bilden! Tyckte den var otroligt häftig och grenarna tyckte jag inte alls var i vägen för motivet utan bara ett häftigt inslag. Jättefin bild!
Tack för kommentaren Ebba, den blev jag glad av
Mvh
Azzar
Grenen till höger ser väldigt dåligt utklippt ut, likaså duvornas huvuden. Under pinnen som duvorna sitter på är himmeln vit, och ovanför är pinnen himmeln blå? Det där är inte snyggt. Om man ska klippa ut och byta ut en bakgrund/himmel på en bild man sedan ska lägga upp i hård kritik får man anstränga sig lite mer än magic-wand tool tycker jag.
Att maska ut bilden med pensel tycker jag är det bästa, men nu är jag osäker på om PSE har masks? Annars finns det många bra tips på nätet och bl a på bildredigering.ifokus om hur man bäst klipper ut bilder.
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
deklol
Du har helt fel!
Först, ingenting är urklippt eller utbytt! Det är helt riktigt att himmlen är blå. Det du ser under grenen är snö, bilden är tagen från 4;e våningen i ett hus. Så din bedömning av vad jag gjort är helt fel!
Jag har funderat på att klona bort grenen, där håller jag med dig, den är inte snygg.
Azzar
Nja, bättre bilder har jag sett från dig Azzar. Motivet var dock fint. Du säger att himlen är blå och det under grenen som är vitt är snö. Om du har fotat från fjärde våningen kan inte snön hamnat där den har hamnat. Säg att den nu har det så har duvorna fel vinkel på grenen och skulle antagligen ramlat av.
Kan man få se orginalet, för detta var inte en bra redigering?
Har du lagt bilden i hård kritik så ska du få det också.
Den oskarpa grenen är inte bra gjord.
Du har en haloeffekt runt duvorna och den skarpa grenen (kan ev vara från ett urklipp men det har du förnekat).
Ingen kanonskärpa.
Nu får jag antagligen ta en skopa skit för detta inlägg men det är bättre att vara ärlig än att ljuga.

LFCFredda har du tänkt på att de kan vara ett tak med snö som slutar direkt bakom grenen? Sorry, men sånt du skriver tillhör inte här - är min mening.
Ögon från duvan är skarp och jag antar att du har valt en kort skärpedjup för att "sudda" grenar fram för duvorna. Jag tror det är skit svår att fotografera en sånt objekt värkligen bra - med bra skärpedjup var det ska vara skarp.
Grenen till höger stör väldigt mycket och håller med att det är bättre att klona bort den.
Vänliga hälsningar Stephan
Vad är det som jag skriver som inte tillhör detta?
#4 Trollar du eller? Man ser klart och tydligt att saker och ting inte stämmer på bilden.
#5 Varför skulle du få ta en skopa skit? Har man valt hård kritik ska man hård kritik ha, för övrigt håller jag med dig om allt. Tråden var läst 222 gånger, och ingen sa något. Är folk blinda eller är det du o jag som är dumma i huvet?
#6 Vad tillhör inte här? Får folk inte tycka vad dom vill? Bara för att någon inte tycker som du, ska man hålla käften då istället eller? Vad försöker du säga?
Och hur stor är sannolikheten EGENTLIGEN att det skulle vara ett tak med snö som slutar precis där? Utan någon som helst gradient-övergång i oskärpan? Speciellt när man ser som #5 säger, en halo-effekt och en klart utklippt gren. Allvarligt talat, do your homework.
Medarbetare på foto

Jag säger såhär: Ta kritiken med en nypa salt alltid! Bilder är en smaksak och om ni inte kan hålla en trevligt attityd mot varandra får ni helt enkelt ta konsekvenserna.
Till fakta: Jag måste faktiskt hålla med Dennis om att den ser utklippt ut samt att den ser redigerad ut.. Auroan runt kvisten avslöjar.
Jag, Azzar måste rätta er alla, ingenting i bilden är urklippt, dessa säkra påståenden är alltså fel! Det enda jag gjort är att jag gjorde en "himmel" som inte finns i bilden, trollspö och bytte färg, det är allt, och det hela var en test från min sida om bedömmarnas kunskap
Azzar
Urklippt eller ersatt spelar egentligen ingen roll. Det vesäntliga är att du bytt ut partiet ovanför grenen, inte hur du har gjort det. Tyvärr måste jag säga att det inte var snyggt. Bilden ser onaturlig ut. Har du dessutom gjort detta för att testa andras kunskaper får man nog också räkna med vissa reaktioner, vilket du säkert också gjorde. Din tanke är provokativ.
Jag anser det vara en stor skillnad mellan urklipp eller inte. Jag har inte bytt ut partiet ovanför grenen. Men att partiet ovanför grenen är manipulerad, bytt färg. Det är inte samma som att klippa ut och klistra in. Snön på grenarna som ligger i oskärpa förvirrar. Men att bilden blev ful stämmer. Så ingen skugga skall falla över dig.
Dom som var så tvärsäkra på vad jag gjort, kunde ha frågat istället, nej man är "expert"
Ja min tanke var provokativ, och riktade sig mot särskilt en kommentator som finns överallt på iFokus, men har själv inte en enda bild här, dessutom är han enl. egen utsago väldigt duktig och skolad! Den personen hade mest fel av alla
Jag ber om ursäkt till alla övriga som drabbades av att jag lurades
Mvh
Azzar
Vilken Auroa? Det är snö på grenarna i oskärpa
Mvh
Azzar
Jag gillar originalbilden, och denna lilla studie visar hur man kan försämra och även förbättra (andra) bilder på samma sätt med manipulation, oavsett vilket tillvägagångsätt man använt.
#14 Mona
Tack för kommentarerna
Ja det var väl ett tydligt exempel. Tyvärr har jag även där förstört bilden lite, (inte i samma syfte som den här, utan oskickligt) med för mycket Oskarp mask.
Mvh
Azzar
#15 Alla gör vi misstag
*borttagen text då jag insåg att den inte var relevant*
mvh Martin

Du säger att himlen är blå och det under grenen som är vitt är snö. Om du har fotat från fjärde våningen kan inte snön hamnat där den har hamnat. Säg att den nu har det så har duvorna fel vinkel på grenen och skulle antagligen ramlat av.
Jag tyckte, att det är en påstående, som man först ska fråga, vad det är med den vita delen. Om jag skrev någonting fel, då ber jag om ursäkt.
Du verkar vara i mina ögon väldigt aggressiv. I flera tråder skrev du i ett väldigt aggressiv sätt tycker jag. Jag "pratade" med #7 och har inte skrivit, att han skall hålla käften. Om man kan läsa, då har man en fördel…. vad du tolkar det är en sak, vad jag skrev en annan.
Vänliga hälsningar Stephan
Borttagen text.
Ny text:
#18 Håller till fullo med dig!!!
Mvh.
Azzar

Nu vill jag inte höra av något skitsnack bakom ryggen helt öppet här! Om ni har diskussioner om andra medlemmar så ska detta föras i PM mellan varandra eller med oss Medarbetare eller värden.
**
Azzar, jag tycker du ska läsa våra riktlinjer då du precis inte följt några..**
Ber om ursäkt! Har ändrat texten.
De verkligt giftiga och ovederhäftiga
får fortsätta, det är som på Fotosidan.
Där är det också gott om självutnämnda experter som sprider "gift" i sina expertutlåtanden.
Azzar
#18 aggressiv? Nej inte det minsta. Jag blir bara trött på folk som ska försöka tysta ner en. Man får tycka och tänka hur man vill, och man får skriva det var man vill så länge det inte är kränkande mot folk.
#21 jag såg vad du skrev, och egentligen så har jag slutat diskutera med dig (det är inte lönt, du drar ner mig till din nivå och klår mig med erfarenhet) men eftersom jag verkligen inte tåler lögner så kan du väl ta och berätta för mig när jag har påstått mig vara så j*vla bra? Och på vad egentligen?
Medarbetare på foto

Lugn i båda leden tack.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Till admins - kan ni inte bara ta bort Azzars påhopp? Här och i andra trådar.

#25 Alla är vi olika och har olika erfarenhet. Jag har haft intressanta diskussioner med Azzar via PM och med den personkännedom jag har, ser jag ingen anledning till till att Azzar skall särbehandlas, varken positivt eller negativt. Jag ber er alla att tänka både en och två gånger innan ni skriver att vi alla är olika individer med olika bakrund.
Personligen, har jag mer än en gång blivit förvånad (oftast positivt) när jag lärt känna personen bakom ett nick.
Sajtvärd för Foto

#25 Vi ska diskutera internt nu.
#27 dijete
Varför skriver du så här om den här bilden citat:
#9Till fakta: Jag måste hålla med Dennis om att den ser urklippt ut samt att den ser redigerad ut.. Auoran runt kvisten avslöjar. slut citat.
Varför så tvärsäker, du har fel! I en sak har du rätt att den är redigerad med att jag bytt färg på ovandelen av bilden. Var är Auoran? Sådana här tvärsäkra uttalanden som dessutom är fel godtar jag inte, och det talar jag om för vederbörande.
Anser du att jag gör fel?
Mvh.
Azzar

#28 Jag tycker bilden ser redigerad ut. Det ser ut som en auora runt kvisten. Det är min åsikt, läs våra riktlinjer. Du ska respektera andras åsikter.
Först, du skriver inte att det ser ut som en Auora, du skrev att det är en Auora, inser du skillnaden? Det går att skriva, vad är det som ser ut som en Auora! Nej deklol hade givetvis rätt! Du liksom deklol hade fel i er tvärsäkra bedömning! Jag respekterar andras åsikter om dessa är sakliga och vederhäftiga, vilket jag anser att dom inte var i ditt inlägg #9. Godtar du min åsikt om ditt/dina inlägg? Får jag ha någon åsikt om de bedömningar som görs? Eller skall jag bara tacka och ta emot?
Azzar
# 27
Bra - det behövs tydligen.
# 26
Jag tycker nog det verkar som om Azzar redan särbehandlas. Det är mycket möjligt att han privat är en mycket trevlig och vänlig person - det vet jag inget om. Jag kan bara bedöma utifrån vad han skriver här.
Något helt annat: Jag skickade iväg mitt inlägg före ditt "Lugn i leden" men mitt dök upp efteråt. Klockan på forumet visar fel tid här hos mig - kan det bero på det?
MiGardet
Vill du vara snäll och tala om vilket # i den här tråden där jag är otrevlig, tack!
Mvh.
Azzar
Jag brukar mest vara här inne för att läsa o skriver sällan alls men nu var jag bara tvungen att undra varför inte TS bara lägger sina bilder i "fotografera…..ej kritik" kategorin för att visa upp sina fina foton istället eftersom han inte verkar vilja ha kritik alls. Om kritiken endast innebär att man ska säga att bilden är perfekt så känns det lite meningslöst. Bara en tanke…..
Ok!
Jag skall hädanefter inte kommentera något som rör mina bilder. Vissa får fortsätta att vräka ur sig sina ovederhäftiga och okunniga/osakliga bedömningar.
Jag är tydligen särbehandlad för att jag får kritisera de bedömningar som görs om mina bilder.
Jag ber om ursäkt av de personer som uppfattat kritiken som otrevlig!
Från och med nu avslutar jag att delta i denna tråd, med alla påhopp mot mig, att inte få försvara sin åsikt, det är inte trevligt! Jag lovar att inte synas i text så på iFokus. Ev. bedömningar på ev. uppladdade bilder kommer jag bara att läsa, och av vissa lära mig av, men inget mera!
Mvh.
Azzar
Redovisar här konstruktiva och trevlig kritik i den här tråden.
Jag frågade #31 MiGardet var i # tråden jag varit otrevlig, erhöll inte något svar.
Nåväl, är det här konstruktiv och trevlig kritik #3deklol
Hur är det med denna #5 LFCFredda.
#8deklol
#9dijete; Håller med deklol Dennis och Fakta:…….klart urklippt…Auoran runt kvisten avslöjar. (Detta var helt fel, det är snö i oskärpa på kvisten "men ändå fakta!"/Azzar)
#20dijete: Jag har inte följt några av riktlinjerna!.?
**#22deklol: Jag påstås ha sagt att han är så j*vla bra (Faller på sin orimlighetAzzar) dessutom undrar han på vad (Det gör också jag/Azzar)
*#27MiGardet,* (Oj vilken konstruktiv kritik av bilden/Azzar)
#28dijeti: Tycker jag skall respektera andras åsikter (Först tycker jag att hon själv skall följa detta råd. Tydligen skall jag utan motstånd svälja allt/Azzar)
#33WeepingWillow (Konstruktivt/Azzar)**
Jag blir konfunderad hur t.ex. dijete läst tråden, och det känns mycket, mycket ledsamt. Tveksam till att stanna kvar här av ovan nämnda skäl. Jag är väl kvar så länge avgiften räcker, om jag nu får det?
Är det någon det hackas på, både från medlemmar och ledande personer hos iFokus, så är det på mig, man ser tydligen inte hur andra skriver, tvärsäkra fast det är helt fel, Fakta, trots att det inte var fakta, värst av allt yttrat av dijete, en av medarbetarna!
Men som jag skrev i mitt förra inlägg, jag kommer inte att besvara kritik på mina bilder, kommer att osaklig/otrevlig eller konstruktiv/trevlig, tråkigt men jag känner för att göra så! Jag kommer inte att medverka i något med text.
//Azzar
Jag tycker att sånt här beteende är ganska barnsligt, blir hyfsat irriterad på folk som citerar saker hela tiden samt upprepar.
Jag har tittat på alla TS bilder som ligger ute för kritik (kollar allas kritikbilder i princip, för att lära mig eftersom jag är ovan fotograf, ger ingen kritik pga okunskap) och sett att när folk ger kritik får dom sig ibland en känga eftersom du anser att dom har fel. Detta är ju inget proffsfotografforum så alla kan ju inte veta exakt vad du har gjort med dina bilder men man kan ju tro en sak. Sen om inte det är rätt så kan du ju upplysa om vad du egentligen gjort istället för att vara otrevlig.
Om detta kommer uppkomma oftare att bilden som ligger uppe för kritik är planterad där för att luras ja då kommer ju ingen vilja kritisera till slut.
Det är skillnad på tro och att veta. I mina exempel tror man inte, man vet
Äsch jag orkar inte, gamla män som beter sig som sandlådebarn. Never mind.
Och jag är verkligen inte upprörd 
Håller med #36 om att det är barnsligt det här, hur man citerar varandra och upprepar allt femtioelva gånger.
Det är tragiskt att man inte kan ta kritik och lyssna på vad andra har och säga utan att göra personliga påhopp och säga att deras åsikt eller uppfattning av bilden är helt fel, vi uppfattar alla bilder på olika sätt.
Kan man inte ta hård kritik och ta det på ett konstruktivt och bra sätt ska man inte lägga upp bilder för att få hård kritik.

Då det tydligen inte blev lugn i leden efter min anmaning, låser jag härmed tråden. Sådant här tjafs får ni hålla på andra fotoforum. Inte här.
Sajtvärd för Foto