Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1188 ggr
Azzar
0

Duvor värmer varandra_a

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En annan version av Duvor värmer…..

Det här var mycket intressant att se vad kommentarerna skulle bli på den förra versionen. Jag hade inte klippt och klistrat, så dom som påstod det hade helt fel! Bilden var i stort sett ett test på bedömmarnas kunnighet.Glad Jag ber om ursäkt att jag lurades, men trots allt, inget klipp och klistra.

Bilden är fortfarande tagen från 4:e våningen i huset där jag bor.

Nikon D300, Nikkor 70-300mm.

AzzarGlad

AndersV
0

Härligt foto men jag upplever att ögat på duvan är kornigt, har du använd kant skärpa på bilden? för det känns som om du gjort det och använt lite för mycket :)

I övrigt ett bra foto (om man jämför med den andra versionen du lagt ut av dessa duvor)

//Anders

Deklol
0

så om du inte hade klippt eller klistrat, vad hade du då gjort? Det finns ju saker på denna bilden som fanns på den förra, t ex kvistarna och den blåa "himmeln" är borta?

Vad kan jag säga om ditt lilla test då, jo:
Som jag skrev i förra tråden, det krävdes 250+ visningar innan ännu en person kunde hålla med mig om att det inte var någonting som stod rätt till. Man kan kanske fråga sig vad det är för personer som ser ett så uppenbart fel men inte säger något? Och varför?

Eller hur kan personerna INTE se det?

Några svar?

När man tittar på Kritik-Hård-bilder måste man ha ett kritiskt öga, och hade det i detta fallet varit Nybörjare hade jag också sågat bilden. Så illa var det.

Azzar
0

Stämmer, jag har använt kantskärpa, bilden var inte så skarp, och det blev kanske lite för mycket av justering. Jag brukar i möjligaste mån undvika det.
Dessutom är den redigerad i en liten Laptop så jag har inte kunnat bedöma bilden så bra. Min stora dator strax igång, men jag lägger inte upp någon fler version.

AzzarGlad

Azzar
0

Vidhåller vad jag tidigare skrivit, inget klippa och klistra, det borde du med din kunskap enl egen utsago kunnat avslöja vad jag gjort. Jag lurade digGlad

Det som jag gjort var endast trollspö ovanför grenen och byte av färg, allt.

Vad tyckte du om "Lathunden" jag sände dig?

Azzar

LFCFredda
0

Kul att man fick se orginalbilden också. Mycket bättre än den redigerade.

Jag gav kritik på dålig skärpa på förra versionen. Undra om du har tagit i lite för mycket på denna?

Azzar
0

Jag har så liten skärm för tillfället (Laptop) så bilden är svårbedömd för mig. Men jag körde Oskarp mask, och möjligen för mycket.

Mvh

Azzar

Deklol
0

Tror snarare det handlar om en misslyckad redigering och en dålig ursäkt. (vi alla vet att hur svårt du har för att ta åt dig kritik).
Lämnar nu diskussionen innan jag sänker mig till din nivå.

Azzar
0

#7 deklol

Jag tror det är tillräckligt om du talar för dig själv, varför blandar du in alla andra i den bedömning du gör, jag godtar/tacksam för vederhäftig kritik från kunniga människor?

Azzar

Azzar
0

Tackar #1 #5 för de vederhäftiga kommentarerna!

Vad jag tror förvirrade var de grenar med snö som ligger i oskärpa som förvirrade en hel del. Kolla originalet så ser även dessa grenar rätt konstiga ut.

Jag ser också (på stora skärmen) att jag kört för kraftig Oskarp mask, synd på som jag tycker en fin bild.

HellviHumle
0

#2 Vad har det med saken att göra hur många som tittat på tråden? Det finns, så vitt jag vet, inget uttalat tvång att kommentera bilder. I så fall så kanske jag ska dra mig härifrån.

Jag tycker det är intressant att se hur och vad man kritiserar. Det är inte min starka sida att kritisera bilder. Det hindrar dock inte att jag försöker lära mig ett och annat. Dels vad gäller kritik och dels vad gäller själva bilderna.

Sedan är det också så att många klick inte innebär många personer. Jag har säkert varit i tråden ett tiotal gånger, varje gång jag sett att det kommit ett nytt inlägg.

HH