Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1068 ggr
Moalinn
0

Kritik - vinterporträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog dessa två bilderna på min kompis förut i snön och skulle gärna vilja ha kritik på de :)

Har ju fotat porträtt och sånt innan, men inte såhär.
Så all kritik behövs för att jag ska kunna utvecklas ännu mer! =)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild 2

Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

Puttar lite lätt

Medarbetare på Djurfoto

Inkanyezi
0

Bilderna visar på en fin kontakt med din modell. Den andra är mer vågat beskuren, men passar inte riktigt för höjdformat (porträtt), och kanske du skulle kunna få en bild som slår an lite mer genom att beskära till tvärformat (landskap).

Moalinn
0

Tack:)

menar du att jag skulle ta ett nytt foto eller att jag skulle redigera bilden?

Medarbetare på Djurfoto

Inkanyezi
0

Jag menar att du kan prova lite olika beskärningar. Jag tycker att den passar bättre i tvärformat, och att det inte behöver vara lika mycket snö med. Kamerans format är också lite mer avlångt än vad som känns bra. Ofta blir bilden mer harmonisk bara man kortar av det lite grann. Det är ganska få motiv som passar in i sidförhållandet 2/3.

Och det kan vara värt att tänka på när du fotograferar att lämna lite mer luft på sidorna, så är du lite friare att beskära bilden. Alltså att backa en aning eller zooma ut lite grann; att tänka på att inte ha formatets långsida för tätt intill motivet.

pellepiano
0

Jag gilar den andra bilden med katten, tycker den var väldigt häftig.Nåt med ljuset i ansiktet. Såg det redan på tumnageln. I kombination med den tjusiga katten förstås.

Moalinn
0

okej, ska se om jag kan fixa något.
Sen var det helt otroligt att jag fick till en bild överhuvud taget då katten inte hade lust att vara still, så jag hann inte tänka så mycket Oskyldig

Tack så mycket Glad

Medarbetare på Djurfoto