Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 739 ggr
bosse
0

Arbetande kvinnor.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lyckats fotografera nagra kvinnor i olika sysslor. Kan sakert vara intressant for er i Sverige. Har tar hon hand om tvatten.

bosse
0

Och har bar dom hem ved pa huvudet.

bosse
0

Och dom har gick runt och salde underlagg.

bosse
0

Pa vag att hamta nanting i hinken.

bosse
0

Pa vag hem med ???? balanserande pa huvudet. Och enda misstaget dom har gjort ar att dom fotts i "fel" land, atminstone ar det vad vi tror. Jag vet inte - dom kanske har mer att se fram emot an manga i vasterlandet.

bosse

Runsviks
0

Alltid lika spännande att se vad du har fångat med dina foton. Jag har sagt det tidigare… "Tack föra att du låter oss få se så många underbara foton"

//Kristin

Robert
0

Härliga bilder bosse, sista kunde du ha utelämnat då den är oskarp.

Hälsningar

Robert

Martin
0

#6 Måste dokumenterande bilder alltid vara knivskarpa och tekniskt "bra"? Jag tycker det inte.

Jag håller med, bilden är oskarp och inte bra betraktat som bild. Men som bild som berättar något, tycker jag den duger.

mvh Martin

bosse
0

#6 & 7 Detta ar vad jag kallar demokrati. Friheten att att gora det man vill och aven ha en egen asikt. Vi ar alla individer oberoende nationalitet, tro eller farg. Har en dam som serverar te och kaffe langs Nilens strand. Ett glas kryddat kaffe kostar ca $1.

bosse
0

Denhar lilla tjejen saljer godis och fick brattom, nar hon sag mig.

bosse
0

Sen tog stora syster over och da gick det bra att bli fotad.

bosse
0

Hon tillverkade block av jord/lera for att bygga ett hus eller en wall.

jojjehanna
0

#11 väldigt fint foto.

Robert
0

#11, tjusigt, mycket fint!

Robert

bosse
0

Hör på kontoret har vi både expat och lokala damer som jobbar. Expats har alltid bråttom och stressar, mens dom lokala damerna skrider fram i sina långa kjolar och verkar aldrig jäkta. Jag har tagit för givet att det har med kulturen att göra, men jag har kommit till den slutsatsen att det beror på att dom är vana att bära saker på huvudet och har därför lärt sig att gå som om dom alltid bär nånting på huvudet. Dom går snyggt, så det är en fröjd för ögat.

bosse

jojjehanna
0

#14 min gympalärare på gymnasiet tyckte att jag hade så dålig hållning att jag borde studera de afrikanska kvinnorna och öva deras hållning genom att bära något på huvudet. Kanske hade han rätt…