Hur får jag studiobakgrunden vit?

Det är så klart mängden ljus det handlar om. Om du vill ha bakgrunden vit, måste den få mer ljus än huvudmotivet, och om du inte har fler blixtar att rikta speciellt mot bakgrunden, så kan du minska huvudljuset för att ändra balansen mellan ljuset mot bakgrunden och motivet.
Din bakgrund är ganska jämn här, så du kan prova med att dra ner belysningen mot hunden om du kör samma uppställning. Nu kanske en hund med delvis vit päls gör sig bättre mot någon annan bakgrund, men principen är ändå den. Du kanske får dra ner blixtarna mot hunden till 1/4 styrka mot vad den var när du tog den här bilden, och samtidigt öppna bländaren två steg. Då blir bakgrunden helt vit.
Förutsättningen är så klart att det är en särskild blixt för att lysa upp bakgrunden och att ljuset mot hunden kommer från andra blixtar än den som lyser upp bakgrunden.

#1 Tack för att du tog dig tid!
Skall tänka på det du skrev, har dock bara två studioblixtar och båda använder jag för att belysa objektet jag fotar.
Jag måste alltså ha en tredje för att lysa upp bakgrunden om jag vill ha den helt vit?

Lite knepigare än så är det, men principen är rätt, minst en separat blixt för bakgrunden. Det är ganska svårt att få den jämnt belyst från kort avstånd, ljuset avtar ju med kvadraten på avståndet och ännu mer när vinkeln blir flackare mot ytan man belyser.
Om det inte handlar om att ta passfoto, kan man vara lite kreativ och använda bara en lampa/blixt för bakgrunden och låta den tonas ner där avståndet från blixten ökar.
Det finns andra knep också. En del studiofotografer använder masker, som de endera håller i handen framför objektivet eller som kan vara monterade på någon slags hållare. Cokin kan eventuellt funka för det, men jag har bara sett hemgjorda i olika studios, särskilt i tredje världen. En mer fritt upphängd eller handhållen mask kan belysas lättare. En mask av gasväv eller silkespapper med hål i, och belyst lite kraftigare, så att den vinjetterar motivet, tar bort alla spår av bakgrunden. Används ofta vid porträtt, brudfoto och när man plåtar barn. Det kan kanske funka för dig, men det är ett gammalt knep från när man körde med film. Det kanske är enklare att göra i efterhand i datorn när man tar digitalt.