Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 314 ggr
miavira
0

Lite kritik till min bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har jag tagit en liten prinsessbild på min äldsta tjej.

Skulle gärna vilja ha lite kritik och tips på vad jag kunde gjort bättre och lite så. Jag tål absolut negativ kritik (det är ju så man lär sej och får nya infallsvinklar :)

Jag tog ett lakan som bakgrund och använde en golvlampa som jag riktade..

Är förresten ny här och ser fram emot att lära känna er andra här :) 

Mia

Lakrits
0

Jag tycker kanske att hon smälter in i bakgrunden lite väl mycket annars ett fint foto.

Hälsningar Mattias

KajsaM
0

Tycker också att hon smälter in i bakrunden lite för mycke, men annars jätte söt :)

Linafoto
0

mm, håller med åvanstående. Kanske den skulle vara mer intresant i färg?

Ulle
0

Jag håller med de andra om att hon smälter in i bakgrunden. Detta kan åtgärdas genom att öka kontrasten.

Jag tog mig friheten att öka kontrasten, enbart på flickan och lämnade bakgrunden till sitt öde.

Här är mitt resultat.

MVH
Ulle

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Linafoto
0

snyggare Ulle :) tycker jag.

AsaHellstrom
0

Det blev lite bättre med ökad "flick-kontrast". Men är det bara jag som tycker det ser lite "fel" ut när man inte ser så mycket av armen? Jag tycker jag saknar slutet på flickans västra arm. Eller är jag inte konstnärlig nog?

/Åsa

bune
0

Jupp. Håller med om att andra bilden blev bättre. Första var alldeles för platt. Sen håller jag med om att armen och fötterna tar bort lite av fokus från ansiktet. Jag antar att det var ansiktet du ville framhäva med den fina prinsesskronan o allt. Försök att lätta upp ansiktet i ett bildbehandlingsprogram vet ja!

Robert
0

Gillar kontakten du har med barnet, fint komponerat. Kanske att benen och fötterna skulle ha (om det hade gått med ditt barn) åt sida snett bakåt intill rumpan. Bakgrunden är för nära, ha 1-2 meter om det går.

Robert

miavira
0

Tack för tipsen :) Uppskattar det verkligen och jag håller med er om att den är ganska livlös/grå på något sätt.

Får exprimentera lite mer vid tillfälle. Vet dock inte hur jag ska göra om jag vill ta i svart/vitt mot vit bakgrund och få henne att inte smälta in så mycket.. Har autofokusen på. Är inte så hemma i alla inställningar mm än..

Jag tog i färg med, här är en av dem, kom gärna med kritik på den med, ni tänker ju på så bra grejer som jag inte alls skulle komma på själv Glad Är ju lite ny än så länge.

Kom gärna med fler åsikter om ni kommer på mer och lite förslag på hur det kan bli bättre.Skrattande

Mia

emmaa
0

#9 Mycket finare i färg tycker jag!

Robert
0

#9, ser något mörk ut. Ha en ljuskälla till vänster som lättar upp skuggan. Den ljuskällan ska vara ngt svagare mot huvudljuset som du har till höger.

Robert

Tina-A
0

Jättefint i färg tycker jag :) Håller med robert om att det skulle kunna varit lite ljusare

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]