Foto iFokus

Foto

Etikettomsajten-ifokus
Läst 989 ggr
MartinO
0

Månadsbrev Februari 2010

Det är inte enbart med glädje jag skriver detta månadsbrev.

Från att ha haft en otroligt hög aktivitet i senare halvan av december, har aktiviteten fallit ned till "normal" nivå.

Julklappsköp/önskningar, i samband med julledighet ökade naturligtvis på aktiviteten, så en nedgång var väntad i januari.

Dessvärre är jag till viss dess själv skuld till nedgången, då min kalender varit fullspäckad i januari och således inte haft tid till att lägga ned tillräckligt med energi på detta ideella arbete.

Det har även resulterat att veckans bild uteblivit och omröstningen till nyårstävlingen blivit försenad.

Jag är däremot glad över den stora anslutningen till vår grupp på Facebook. Anledningen till en grupp på facebook är dels att skapa en större gemenskap och familjär känsla. Dels fungerar gruppen som en reklampelare till foto iFokus, då ens vänner ser att man är medlem i gruppen. Jag hoppas att ni som är medlemmar i gruppen hjälper till att hålla den aktiv.

29/1 - 1/2 är det fågelräkning vid våra fågelbord, så presentera gärna lite fågelbilder på foto iFokus. Mer kan du läsa på Sveriges ornitologiska förenings hemsida.

Inför nästa månadsbrev hoppas jag att vi fått de första bilderna på vårtecken.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Martin
0

Tyvärr jobbar jag för fullt för tillfället, förvisso ledig förmiddagarna när det är ljust ute och hade haft för avsikt att uppsöka ett par kommunala offentliga fågelbord för att bidra lite med räkningen - men har helt enkelt inte hunnits med och det är nog bara att inse att jag inte kommer kunna bidra speciellt mycket varken med räkning eller med fotografier där ifrån.

Då jag också valt att avsluta mitt Facebook-konto så kan jag tyvärr inte bli medlem där och hoppas att man inte missar allt för mycket viktigt genom att inte vara med där.

Jag tycker ändå - även om det inte varit samma fart på er bakom sajten nu i januari - att ni varit aktiva och att forumet drivits på rätt bra av sig själva. Ni gör ett bra jobb!

mvh Martin

[mingdie]
0

Det skall inte helt bero på sajtvärden om aktiviteten är hög eller inte. Om medlemmarna vill så blir det hög aktivitet ändå.

Det är bara att inse att vi alla har perioder när vi har mycket som händer i livet och inte har så mycket tid för fotoifokus. Ett forum kommer alltid att gå lite upp och ner.

Kul med fågelräkningen. Jag får väl försöka lägga upp några fågelbilder.

Geronim0
0

För min del är det en mycket intensiv period på jobbet med långa dagar och mycket resor. Även helgerna går åt till jobbet.
Jag försöker oftast logga in en stund varje kväll, men är så slutkörd att jag helt enkelt inte orkar formulera ett vettigt inlägg, ännu mindre komma med konstruktiv kritik på bilder.

Jag hoppas det lugnar sig en aning fram emot mitten februari så jag kan damma av kameran igen, den funkar mest som bokstöd just nu.

MaGi67
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen fara på taket boys o girls=))

Kikar in då o då men orken att skriva någe vettigt är långt borta just nu så vi tar nya tag när allt annat lugnat ner sig. Jobb man får betalt för måste ju gå före, eller;))

Här en liten vän från fågelmatningen=)

Mvh MaGi67