Foto iFokus

Foto

Etikettwebbplatser
Läst 2063 ggr
wildamatte
0

Tillståndsbilder!

Hej, jag söker tillstånds bilder till stallet.se! Jag är en av dom som anmäler bildstölder på s.s till suportern!

Om DU eventuellt har några bilder som jag kan få tillstånd att använda, på katt, hund,häst eller kanin så hör gärna av dej, Antingen här eller på stallet.se, där heter jag Rabies!

Jag kommer naturligtvis att skriva vem som fotat bilden så synligt som möjligt! Även på bilden!!

ssofia
0

Jag tror jag kan tala för de flesta medlemmar här inne då jag säger att ingen här inne är särskillt intresserad av att låna ut bilder till stallet.se.

Stallet.se innehar också en stor bildbank med bilder som är tillåtna, använd dem istället.

wildamatte
0

Jo, det förstår jag. Men bilderna från bildbanken e så otroligt dåliga och man kan inte använda dom för att så någon bra platis i utställningen.

dijete
0

Jag säger såhär: Ingen idé att fråga ens, dock är det bra att du gör det. Den patetiska sidan med alla sina stölder dit och dit, patetiskt! Jag vet vad som händer om man är som många av er s.sare gör och är, ni blir beroende och sitter väldigt för mycket vid just stallet.se, det finns ett riktigt liv där ute, ett mycket större. Satsa på det istället för att sitta och få lossas saker och lossas pengar. Verkliga livet har mycket mer spänning än stallet.se. Ingen fotograf gillar stallet.se, okej kanske någon.. Men inte många.

emmahagstrom
0

Nu tycker jag att ni överdriver lite. Vet själv hur det var med den där sidan, jag var 12 år och stal bilder hit o dit för jag förstod inte innebörden av ordet upphovsrätt och jag hade ingen egen kamera att ta fina bilder med. Jag misstänker att det finns en stor chans att ni också gjorde det. Såklart tror jag man blir lyckligast om man håller sig borta från s.s för det finns många bättre saker som man kan lägga sin tid på men jag tycker att bildstölderna som pågår där är väldigt harmlösa, det är ju ingen som tjänar riktiga pengar på det.
Tycker det är tråkigt att det blivit så att sidan bara är kul för de med systemkamera.

ssofia
0

Måste säga att stallet.se var mycket bättre, roligare och framförallt uppfattades som mer seriös innan de lanserade den "nya versionen" med olika teman, stallplan och möjlighet till att koda olika designer.

#4 jag tror också att alla någon gång har "stulit" bilder för att använda dem till sina djur, det kan inte jag heller neka. Men då jag såsmåningom växte ur den hemsidan märkte jag verkligen hur mycket tid jag lagt ner. Jag fick tvinga mig själv till att inte logga in då man lätt blev beroende. Det finns ännu idag tonåringar som slänger bort timmar, dagar, veckor, månade, kanske till och med år på att "bli kända" och få många besökare. Håller också med Isabelle om att de borde tänka efter mer och leva i verkligheten.

"Jag kommer skriva att det är du som har fotograferat" - Visst, men hur många gör det?

Och det är absolut inget fel på bilderna som finns i stallet.se's bildbank, det är medlemmar som har fotograferat dem, vissa av dem riktigt duktiga, och de bilderna finns där för att de ska användas.  Det är liksom hela poängen med en bildbank..
Vad gäller utställningen som du nämner i inlägg #2 kommer jag inte ens att kommentera.

emmahagstrom
0

#5 Ja såklart insåg jag också när jag tröttnade på sidan (som jag ändå gjorde relativt tidigt om man jämför med vissa andra) att allt var så himla dumt o det var läskigt hur mkt tid, energi o pengar som lagts ner på sajten, så såklart tycker jag att det är ett mycket bra tips att försöka hålla sig borta från s.s. :)
Men jag tycker att många överdramatiserar bildstölderna på sidan, komigen det är en lek. Det finns värre saker som kan hända.
Dock så lånar jag inte heller ut mina bilder till sidan, dels därför att jag inte vill ha flera förfrågningar om dagen på min hemsida då jag tycker att det ger ett otroligt dåligt intryck, och sen tror jag att om man lånar ut bilderna till det ändamålet kanske andra tror att det är okej att låna bilder till t.ex. annonser vilket inte är okej.