Frostiga träd - kritik
Fotade denna bild när det var riktigt frostigt ute på träden. Skulle gärna vilja ha kritik på båda bilderna (samma bild, olika redigeringar), vilken tycker ni är bäst? Och vad tycker ni om bilderna?
Jag vet inte vilken av redigeringarna jag föredrar, den första tycker jag om för den ser så gammaldags ut. Men den andra ser mer vintrig ut, och uttrycker vintern bättre. Jag tyckte om att det var väldigt ljusa bilder.
Jag föredrar nog den andra redigeringen (#1).. Det känns mer som vinter då! 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Bilden framhäver en mysig, frostig vinterdag, och jag gillar nog bild nr 2 mest, då nr 1 får känslan av vinter att försvinna.
Mycket i bilden är överexponerat, och det kan undvikas genom att ändra exponeringskompensen innan du fotar - eller så kanske du har någon inställning som är specialicerad för snöbilder.
Vinkeln är en smula tråkig; att testa nya, annorlunda vinklar gör bilden mer spännande och unik.
Tror även jag föredrar den andra redigeringen.
Som jag skrev så var det meningen att den skulle bli överexponerad, jag tyckte det blev en fin känsla i bilden pga det. Fotade även någon bild där det inte var lika överexponerat (himlen var dock svår i och med att den var grå/vit i verkligeheten) men jag föredrog dessa bilder. Det var svårt med annorlunda vinklar när jag försökte att inte få med så himla mycket hus och annat störande i bakgrunden. Tack för kritiken! :)