Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 985 ggr
Smultronkaka
0

Vinterlandskap - Kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Häromdagen när jag var i stallet hade jag med mig kameran, jag fotade såklart hästarna men även omgivningen och sjön. Solstrålarna gjorde den djupa snön till ett "diamanttäcke" och över den snö och istäckta sjön låg en tjock men hemlig dimma. Här är två av mina favorit bilder! Vad tycker ni om dem?

Kamera: Lumix DMC- FZ28

Smultronkaka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andra bilden!

Spectabile
0

Bild 1 Tycker om den. Fint med fotspåren och det syns att det glittrar i snön. Lite taskig färg på snön förstås, fast det är inte så lätt att få den vit och fin.

Bild 2 Det här var ett annorlunda grepp :) Tjusigt enligt mig.

[mingdie]
0

Bild 1 är en fin vinterbild.

Bild 2 har du verkligen lyckats med. En annorlunda vinkel och en härlig komposition. Mycket snyggt.

Smultronkaka
0

Tack båda två! :) Jätte kul att ni gillar dem! :D

Brownie
0

Bild 1: Jag gillar den och den är häftig med solen och fotspåren:) men det är kanske bara som jag inbillar mig men det känns som om bilden är en aning för mörk.Kan också vara ljuset :P

Bild 2: Gillar jag skarpt,bra jobbat :)

Smultronkaka
0

#5 Tack så jätte mycket! jag blir så glad!! :D!  Ang bild 1, jag tycker också att den kankse vart en aning mörk. Men jag tror det beror på det starka solskenet och att kankse just det ögonblicket och den vinklen på nått sätt gjorde det mörkare..!(som det kan bli ibland) Jag prövade dock att ändra intensiteten och konstrasten lite i photoshop, men jag tycker nog ändå att orginalet vart bättre! :)

bummsan
0

Bild 1 upplever ja oxå va för mörk. Bild 2 älskade ja jätte fin.

Brownie
0

#6 Aa så kan det bli ,om det ine går att redigera får man nöja sig med en bra bild :)

Smultronkaka
0

#7 Tack så mycket! :)

#8 haha precis ;) det går säkert att redigera på något vis.. det är bara det att jag inte är så jätte haj på att redigera ;D..

[Eleya]
0

Den första är verkligen fantastiskt fin, precis så kylig som vinterkylan och ändå spännande med de mystiska fotspåren.

I mina ögon felfri..men sen är man ju amatör Flört

MonisN
0

Väldigt fina bilder och bra komposition. Roligt att du tagit dem (eller redigerat) i stående och inte i liggande format.

#1 Tycker jag dock är en liiten aning mörk, men annars mycket vacker vinterbild. Inte lätt att ta bilder i motljus, men du har lyckats riktigt bra.

#2 Har en härlig vinkel som får gräset att se mycket större och längre ut. Bilden associerar både till snö och sandstrand. Väldigt vackert.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Smultronkaka
0

#11 Tack så jätte mycket! Känns som om jag knäppt några bilder som även andra personer tycker om :) Kul!