Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1116 ggr
[YlvaP]
0

Canon EOS 1000D

Är denna kamera en bra nybörjarkamera? Funderar nämligen på att köpa en då jag bara hatar min kompaktkamera så mycket så att den ger mig ångest då jag använder den.

NikkieNikon
0

1000D är en mycket bra systemkamera för nybörjare, köp dock inte med kitzoomen (18-55) utan satsa lite mer pengar på en annan, bättre normalzoom (ex. Sigma 18-50/2.8), du kommer vinna mycket mer på det.

[YlvaP]
0

Oj varför är den som kommer med inte så bra? Det var precis med kit jag tänkte köpa.

NikkieNikon
0

Kitobjektivet är ganska ljussvagt, plastigt och man tröttnar på det väldigt snabbt.

Jag sålde mitt efter bara någon månad.

[YlvaP]
0

Aha tack för informationen.

CandyCane
0

Jag är nöjd med kitobjektivet. Funkar bra för mig som är nybörjare. Men, men.. det är bara vad jag tycker.

[YlvaP]
0

Vad trevligt att höra.

Lakrits
0

Jag körde med kit objektivet på min Sony i början men det bytte jag så småningom ut mot en bättre normal zoom. Då var det i princip ingen skillnad i pris med eller utan kit objektiv, är det ett större pris gap så kan jag rekommendera en bättre zoom på engång. Det blir roligare om man har bra grejer.

/Mattias

[YlvaP]
0

Det är bestämt att jag skall få beställa denna kamera. Det skall bli spännande för detta är min första systemkamera nånsin.

Hoppas jag lär mig fort.