Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1490 ggr
Azzar
0

Vovve

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vovven heter Sarek. Exif med i bilden.

Juicy
0

Bra uttryck hos hunden, härlig skärpa. Känns lite tight i nederkanten och vinkeln faller mig inte riktigt i smaken. Tror den hade blivit bättre om du hade gått ner mer till hundens nivå.

Den centrerade kompositionen känns inte heller så spännande. Men över lag, trevlig bild!

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Azzar
0

#1 Hej Ronja!

Tack för kommentaren.Glad Detta är en hund hög som en katt. Jag var nere i markvivå när jag tog bilden.

Jag tog inte bilden för att den skulle vara spännande, utan ett rakt av porträtt på Sarek. Det har ju blivit mode nu att det som är viktigt inte skall vara i centrum av bilden, utan lite åt sidan och helt ointressant information på den andra kanten, jag köper inte detta. Du har i den meningen rätt i din kritik, Sarek skulle inte varit i mitten, för gräsmattan vid sidan om Sarek skulle tydligen tillföra bilden spänning enl. trenden.

Mvh.

Azzar

DesK
0

Det går aldrig att komma ifrån att ett hundfotografi taget på detta vis som du Azzar har gjort gör hunden störst rättvisa. Spännande komposition eller ej, men här är hunden tydligt i fokus, vilket jag tycker är mycket bra. Särskilt med tanke på hundens ringa storlek Glad

/Désirée

Azzar
0

#3 Tack DésiriéiGlad

Inte nog med att den är liten, den for omkring som ett troll. Matte till Sarek bor här intill, fick en A4 bild av mig och blev jätteglad, varje gång vi stöter ihop, så snackar hon om bilden som är enl. henne sååå fiiin.

Mvh.

Assar

DesK
0

Azzar ja de gör ju ofta det oavsett storlek. En ny tävling vore kanske: Vem har flest dåliga hundfoton? Flört

Allvarligt talat så tycker jag att det ibland går till överdrift med de lite "modeinriktade" kameravinklarna mm. Vill man se hur en hund verkligen ser ut så är den rätta kameravinkeln just den du har i din bild. Att det i andra sammanhang kan göra en bild mer "spännande" är en helt annan sak!

/Désirée

Geronim0
0

Håller med #5 i det här fallet. Rakt på bilder, typ rena art dokumentationer har sin givna plats.
Denna bild är dessutom riktigt bra med skärpan på rätt ställe och hunden inramad av en sommaräng, miljön är helt rätt för denna typ av hundbild.

Spectabile
0

Jag tycker att fotot är jättebra! Så den här gillar jag :)

storost
0

Jätte bra bild med skärpan var det ska vara.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Azzar
0

Jag har glömt att tala om att Sarek är av rasen Chiwawa, en mycket liten hund!
Och tack för alla kommentarerGlad

Mvh

Assar