Blomma - Kritik

Hittar inget negativt förutom kompositionen. Hade nog blivit bättre stående.

Fin bild, helt i min smak

Jag är långt ifrån expert på blommor och brukar bara köpa sådana när husfriden kräver det. 
Exponeringen är helt korrekt, utan utfrätta partier, som är vanligt på vita blommor. Skärpan är krispig och bra. Det finns något "snafs" på ett blomblad som skulle vara lätt att ta bort.
Rotera bilden och få den i stående format, ändra den svarta bakgrunden till ljus. Skriv ut på canvas och spika upp den på väggen.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Eftersom jag är okunnig amatör undrar jag vad du Martin menar med "utfrätta partier" i #3
F ö gillar jag också bilden! 
/Désirée

#4 Enkelt förklarat, så är det så mycket vitt i bilden så informationen försvinner. Samma sak kan hända i svarta partier. Vi pratar högdagrar och skuggor med annat namn.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Ah tackar! Då tror jag att jag fattar 
/Désirée
En fin Orkidé. Men jag tror också att den ska roteras, tror den gör sig ännu bättre då.
Du har lyckats bra med exponeringen och skärpa. Jag skulle nog som dom andra ha den upprätt men den svarta bakgrunden passar perfekt till ljusa orkideer.
Snyggt foto.

Oj, tack för all bra feedback och fina kommentarer, #3 jag testade att byta ut bakgrunden, men det såg bara fejkat ut, antagligen för att jag inte är tillräckligt skicklig på att redigera..
#7 haha, just det, Orkidé, här lär man sig allt :)
#1 #3 #7 #8, jag behöll den svarta bakgrunden och roterade bilden CCW..