Windows 7 driver til HP digitalkamera
Vi har en liten digitalkamera, en HP R817 som (givetvis) inte görs längre. Min PC kör på Windows 7 och den programvara (på CD) som kom med kameran fungerar inte på W7. Doh!! Det högsta är Vista, har försökt downloada en sån variant men det gick inte att fuska sig runt på det sättet, tyvärr… det vill överhuvudtaget inte installera, det kommer upp ett fönster med ett felmeddelande.
Jag har googlat men kan inte hitta nån direkt "R817 W7 driver-fix" link, men på nåt sätt ska man väl kunna föra över bilderna från kameran till PC:n? Jag vill inte köpa ny kamera för att Microsoft byter os.
Nån som har en work-around?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Varför inte köra dual boot med ett os som accepterar din kamera? 
/Désirée

Har du försökt utan programmet.
Jag har flera exempel på att man kan hämta bilder från olika
källor, Kodak Olympus Nokia m.fl. utan tillhörande program.
Är det JPEG filer kan du hämta bilderna över till datorn.
M.v.h.
MadsG

Skaffa en minneskotläsare, sätt i kortet och kopiera över bilderna i utforskaren.

Kameran får ju inte kontakt med maskinen, så jag vet inte hur man ska kunna läsa in den utan det här programmet. Jag vet faktiskt inte vilket format kameran sparar i. De ligger som jpeg när e kommer över till PCn, men hur de ligger på själva minneskortet har jag ingen aning om.
Minneskortläsare var smart. Kan man använda vad för en som helst?

Minneskortsläsare läser minneskort så ja den kan du använda till flera olika typer av minneskort. Den kostar från någon hundralapp och uppåt. LÄNK

Pinsamt…hur många gånger har man sagt till folk "Har du läst manualen?".
Tja, om man nu följer sina egna goda råd och läser manualen, så upptäcker man hur man gör för att överföra UTAN den här softwaren…