Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 528 ggr
Eve
0

Utlåtande?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej.. Jag har ett par bilder jag skulle vilja ha ett utlåtande på

Bukefalos fotad med Nikon D70

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Eve
0

Stens öga fotad med NikonD70

Eve
0

Pascall  fotad med Nikon D70

Eve
0

Sunnys öga fotad med Canon EOS 400D

Eve
0

Rappe fotad med Canon EOS 400D

Eve
0

Salim fotad med Canon EOS 400D.

Egna förslag på denna: Ta bort vägsylten, staketet och människorna i bakgrunden?

emmaa
0

Vilka härliga färger i #1! Jag gillar inte riktigt att du liksom skurit bort ryttaren, men det är väl en smaksak antar jag.

Hästögon är vackra men jag skulle nog försökt att ha en ganska neutral bakgrund och inte t.ex ha med det blå i #3.

#0 Kunde också fokusera lite mer på ögat, det syns inte så jättebra men är ändå beskuret efter ögat.

I #4 skulle jag beskurit bort det övre vänstra hörnet som drar till sig uppmärksamheten pga att det är så ljust!

Försök att inte lägga lika många bilder i samma tråd så är det lättare att få folk att orka kommentera Glad

/Emma

Eve
0

Emmaa - Jo, jag aknske skulle ha backat lite på #1, då hade jag nog kunnat lägga lite mer fokus på bara ögat också…

Tack för kommentarerna :)

Eve
0

Hehe, börjar ni bli trötta på mig nu?

Kattapult
0

#1 Fin bild tycker jag! Härligt med den kavajklädda ryttaren i bakgrunden.

#2 Hur söt som helst! Du har verkligen fångat han söta blick Glad

#5 Jättevacker häst! Jag håller med dig om att vägskylten stör lite. Men kortet var superfint!

Eve
0

Kattapult - Tack så mycket. Jag tog bort skylten på Salims bild, vad tycker du?

jojjehanna
0

#0 tycker inte det var en bra ögonbild, för oskarp och skulle ha varit mer från sidan, dvs rakt på ögat, nu ser ögat bara litet ut. Dessutom stör sadeln och så hade jag önskat mer stuns i färgerna.

#1 där ser man mer av ögat vilket är bättre men pannabandet stör och faktiskt stjärnan då den är så vit så mitt öga söker sig dit och missar hästens öga lite. Jag tycker inte ryttaren tillför något, i så fall om man hade sett huvudet också, då hade det kunnat bli en bild från en kul vinkel.

#2 det känns som en bild på ett ekipage men då ryttaren är kapad saknar man halva bilden. Huvudet ser sött ut men det är snyggare med huvudbilder utan ryttare och sadel tycker jag.

#3 mer åt det hållet ska en bättre ögonbild vara tycker jag men hade önskat än mer skärpa, stuns i färgerna och att det blå täcket inte hade varit där.

#4 springer han i sådan uppförsbacke? Tja, täcket är inte så fint så man hade nog önskat bort det. Hade hellre sett en liknande bild på häst i frihet än häst med smutsigt täcke bakom staket men jag vet att verkligheten inte är sådan.

#5 här ser hästen söt ut. Jag hade försökt få bilden lite ljusare och hade beskurit den på högkant och mer koncentrerat på huvudet, då hade bla skylten försvunnit. Sen är det ju attans synd på personerna i bakgrunden…

Robert
0

#0, bra skärpa för rörig bakgrund.

Hälsningar

Robert