Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 659 ggr
minkaninester
0

Slänga eller spara?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Fotade lite idag, och tog en bild som jag bara satt och lekte lite med i mitt redigerings pogram. Hatade bilden från början men började helt plötsligt gilla den mer och mer destu mer jag tittade på den.

Så har suttit nu här fram och tillbaka, spara eller slänga?
Vad tycker ni?

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Deklol
0

jag slänger aldrig mina bilder.
Det är dock få jag visar upp, och denna hade jag nog inte visat upp pga att jag tycker skärpan är helt fel. Dessutom är den svartvit…

minkaninester
0

#1: Jo men det är förför jag "halvgillar" den. För skärpan är helt fel xP

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Deklol
0

Ja gillar man abstrakt och lite konstnärligt och så, så är det säkert en bra bild :)

HellviHumle
0

Är du det minsta osäker så ska du spara den. En sparad bild kan slängas senare men en kastad bild kan du aldrig få tillbaka.

Själv gör jag som Deklol, spar allt!

HH

gurin
0

Jag har också en tendens till att spara aldeles för många bilder. Det blir många hårddiskar som ligger och skräpar fulla med dåliga bilder.

mvh/gurin

storost
0

Jag har börjat att slänga de bilder jag inte vill ha längre. Det gäller framförallt oskarpa eller på ett annat sätt dåliga.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Azzar
0

Jag slänger bilder jag inte gillar. Rätt eller fel, jag kan inte råda någon, utan talar bara för mig själv.

Mvh
Azzar

Janne64
0

Hade den bilden varit min så hade den gått i papperskorgen.

Jag har börjat att gallra bland mina bilder annars blir det gärna för mycket som gurin påpekar.

Cessy
0

Jag gör en första gallring direkt o slänger alla bilder som jag direkt underkänner. Bilder som jag är mer tveksam till behåller jag ett tag (läs tills andan faller på o jag orkar med o köra nästa gallringSkäms) Men huvudregeln är att jag först måste ha valt ut några av bilderna i varje serie o jobbat med dem så att de är redo för att läggas upp i webbalbum. Då vet jag med säkerhet vilka av exponeringarna som duger att jobba vidare med o sedan kastar jag resten. Jag tar alltid flera exponeringar på samma motiv för att vara säker på att jag åtminstone bör ha någon som i mitt tycke duger, så därför har jag följdaktligen väldigt många bilder o slänga, men ändå kan man nog med fog säga att jag trots att jag gallrar o slänger ändå behåller alldeles för många.