Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1078 ggr
Rajka
0

Kritik - tre i ett

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog dessa 3 bilder under en vinterpromenad och satte ihop dem med hjälp utav PhotoScape. Tyvärr gör PhotoScape att slutbilden blir väldigt liten.

Kritik önskas lite dels om vart foto (förstår att det är svårt då bilden är i låg upplösning) och dels om sammansättningen.

WhoCares-01
0

det är nog lättare att säga riktigt vad man tycker om bilderna om de var var för sig så dom blir lite större… men men  jag gör ett försök =)

den första tycker jag om motivet men inte bakgrunden. stubben (tror ja de är) smälter in för mycket så den blir lite rörig.

den andra är jättefin, bra placering och fin kontrast. dock hade jag velat se att du redigerade bort det som är uppe i vänstra hörnet för det stör lite.

den tredje kan jag inte riktigt bestämma mig om jag gillar eller inte. den är fin och så men jag tycker att fönster är ett ganska tråkigt motiv, men du har lyckats bra med det så ok. den är bra =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Jojaton
0

Jag håller med #1.

Bilderna är lite små för att säkert avgöra, men det ser ut som att skärpan sitter där den ska :)

Johanna - Instagram

MiGardet
0

Tror bilderna hade vunnit på att visas var för sig och lite större förstås.

Hur tänkte du när du satte ihop dom? Bara nyfiken och undrar om jag missade något viktigt…

Rajka
0

#1 Ja det är en stubbe ;) Tänkte själv inte på att det blev rörigt, men när du skrev så, så såg jag bilden på nytt och visst är den rörig.

Photoshop ligger på den andra datorn och jag saknar tillräckligt bra redigeringprogram på denna :-(

#3 Jag tänkte nog mest färg, att den gyllenbruna färgen från stubben, axet och fasaden harmoniserade och att de är tagna samma dag. Vilket ni objektiva inte ser ;) Men för mig blev det ett collage för dagen.

Jaa, större hade jag gärna önskat, men det är pytte-formatet är vad photoscape spottar ut. Kanske är en inställningsfråga?

Rajka
0

1 2 3# Förlåt! Jag glömde att tacka för att ni tog er tid att titta på min bild och skriva. Tack Skrattande

MiGardet
0

Där ser man!

Jag tänkte stubben hade något med stugan att göra typ timmerstocken kom därifrån eller något och undrade varför den var ovanför stugan…? Tänk så tokigt det kan bli! Glad

Men visst känner jag igen fenomenet - man har tagit bilder som betyder mycket för en själv och där ingen annan riktigt förstår vad man menar… tycker vi  har sett en del av det just i dag.

Själv har jag bilder av en stuga som jag gillar jättemycket - men tyvärr syns inte stugan alls på bilden. Det var en kulle i vägen. Skäms