OT muffins
ett tips! baka inte muffins på morgonen.. det är det värsta man kan göra när man är nyvaken…
jag såg kokboken ligga framme och fick en riktigt dålig idé att göra muffins till frukost. bara för att liksom. tog fram alla ingridienser blandade ihop och sen när man skulle vispa ner mjölet i sockret + ägg .. så fastnade hal degen på vispen.. jag tänkt einte på att man kunde använt en sked istället. så då var halva degen borta.
när jag sen hade satt in i ugnen kom jag på att jag hade glömt 2 ingridienser.. men jag lät dem vara kvar i ugnen.
de blev brända….
hahaha 
Helt rätt på morgonen skall man göra amerikanska pannkakor inte muffins! Fast på vardagarna får det räcka med mackor, orkar inte göra något utöver det innan man skall iväg till jobbet.
Hoppas förresten att resten av dagen blev bättre.
/Mattias
#1 ja precis. jaa då det blev den. tackar som frågar :)

Amerikanska pannkakor. Tillhör väl dessvärre sånt som jag inte äter numera. Jag gör hellre en rejäl omelett, görna med bacon, eller käkar hårdkokta ägg. Jag har ju lagt av med stärkelserika saker i käket, käkar fett i stället och mår bättre.

Jag gör nästan det samma, tre stekta ägg till frukost med smör och skinka eller ost - eller äta helst "PUMA" (pålägg utan macka
)
Vänliga hälsningar Stephan

PUMA var ett bra ord. Jag brukar ta en skiva skinka, lägga på en skiva ost, och så drar jag en skiva smör med osthyveln och lägger på. Det rullar jag ihop.
Smarrigt! 

Förlåt Koppsal att vi har kapat din tråd.
Det gör jag också!! Nu får jag nästan hunger igen. Vi brukar baka - fram för allt över sommer - mina osties och sen breda smör på och sen har vi ost på eller nånting annat gått. 

Och om det är någon som undrar varför i herrans namn vi käkar såna grejer, så finns det mer att hämta där ---> Kolhydrater i Fokus
Eller som någon sa; Jag följer stenåldersdieten, jag äter allt jag kommer över. :-)
/Mattias

#8 det är lugnt!
jag bruka rinte direkt göra muffins til lfrukost, ville bara pröva då jag sett en amerikansk film dagen innan 

Scones var ju ett sån där typiskt frukostbröd som man svänger ihop tidigt på morron. Nu har ju jag lagt av med det, så det lär väl inte bli så mycket scones, men där finns inte mycket ingredienser att glömma. Värst kanske om man missar att blanda i bakpulvret.
#13 scones är gott! :]
jaa joo, bakpulvret är inte bra att glömma, ..

Påtal om mat, jag är världens kräsnaste människa tror jag. Äter knappt inget kött, inga vegetariska alternativ, osv.. Däremot så blir oftast min frukost ett glas oboy och en macka med smör, dock blir man hungrig vid klockan elva..

Nej,Dijete, du kan inte vara den kräsnaste; henne är jag gift med. 

#16 Haha!