Ändra flera bilder samtidigt?
Hejsan!
Någon som vet ett bra program som kan ändra storleken på flera bilder samtidigt? Väldigt jobbigt att sitta och ändra flera, flera bilders storlekar. :s
besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg 
#1, okej. Jag testar!

Det kan ta en stund att lära sig det, men om man öppnar "Thumbnails", genom att öppna en bild först och trycka "T", så kan man märka alla bilderna som man vill krympa, och så kan man Efter att ha tryckt "B" för "Batch" bestämma hur de ska bearbetas. Det kan vara lämpligt att välja alla bilder som man vill krympa i en särskild mapp, som man siktar på, och programmet kan också döpa om bilderna i samma moment.
Finns originalbilderna kvar sedan då? Eller ska jag göra kopior på de bilder som jag ska krympa?
#4 Spara alltid originalet! Lägg kopiorna i en mapp och gör som Inkanyezi säger.
HH

Irfanview skriver normalt inte över, men det går att bocka i att göra det, så man får se upp vilka alternativ man ger. Jag brukar lägga de krympta i en särskild mapp som inte innehåller något annat, och jag brukar också ändra namnet (automatisk funktion i Irfanview). Om namnet ändras så kan ju den ursprungliga filen inte skrivas över även om man råkar lägga dem i samma mapp.
Okej, så jag gör kopior för säkerhetens skull. Ska testa nu på direkten, får se hur jag lyckas med detta. Tack för hjälpen!