Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 2801 ggr
JessicaK
0

Köpa bakgrund..

Hej

Jag ska köpa en bakgrung, och funderar på vilken färg som är bäst? Ni som har fotat mkt porträtt med bakgrund, vad tycker ni?

Jag hade bestämt mej för vit, men nu kom jag på att det kanske är svårt att fota mot vit, kanske blir samma effekt som att fota mot snö?

Och eftersom jag inte är proffs vill jag göra det enkelt för mej såhär i början..annars kan jag tänka mej att om mankan ställa in kameran o så, så blir det bäst med vitt.

Vad tycker ni?

MVH Jessica

emmaa
0

Om du bara ska ha en bakgrund skulle jag ta en vit eller svart eftersom det passar med det mesta.

Jag skulle nog även välja vit eftersom att du jättelätt kan få den att bli grå genom att underexponera den (bara strunta i en lampa på bakgrunden t.ex). Vill du ha den helt vit så gäller det bara att du har tillräckligt med ljus! Visst kan du överexponera en svart också men då behövs det massa extra lampor.

Dessutom tycker jag att vitt passar till fler porträtt än vad svart gör. Glad

/Emma

JessicaK
0

ja det är så jag tänker.. att det är bla lättare att frilägga.. osv..

Men jag är så orolig att det ska bli massa strul, som när jag fotar i snö, jag är juh inte så duktig på sånt än..

Tack

Rosenhill
0

#2 du har väll lakan hemma häng upp dom och prov fota olika färger innan du köper en bakgrund.

mvh cecilia

Niklas
0

Om du ska köpa bakgrund rekommenderar jag vit. Som Emma skriver, den kan bli vit, svart och de flesta andra färger om du använder filter över lampan som belyser den. Svart kan bli svart eller grå.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Madde
0

En fråga.

Var kan man få tag i bakgrund??? Tänker då på internetställen. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Mandrakonian
0
emmaa
0

#5 Det beror på vad du vill ha, riktiga studiobakgrunder gjorda för det ändamålet eller vanliga tyger att hänga upp? Dessutom kan jag verkligen rekommendera att gå till en affär istället då du kommer få betala massor i frakt om du ska köpa tyger/papper på rulle.

Kaffebrus har rätt många men dyra. Kolla även t.ex tradera, det brukar finnas en del bakgrunder uppe.

/Emma

emmaa
0

Och där hann mandrakonian före…

Niklas
0

Cyberphoto, Scandinavianphoto och Aifo har också bakgrunder.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Madde
0

tackar =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vit bakgrund får man också med något som är ljust. Idag använde jag ett helt vanligt fönster för att få en vit bakgrund.

Robert

Daddyd
0

Vit vägg, vitt lakan, överexponera bakgrunden som Robert har gjort. Finns en lastolite bakgrund med vit framsida och svart baksida. Kanske skulle passa?