Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1955 ggr
Azzar
0

Pelargonia

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En Pelargonia stående i mitt fönster.

Lakrits
0

Riktigt fina färger och komposition, möjligen hade jag velat ha skärpan lite längre bak så den ligger mer i mitten av blomman.

Hälsningar

Mattias

Geronim0
0

Välkomponerad och välexponerad bild. Jag hade dock gärna sett lite större skärpedjup.

Snyggt fotat!

Azzar
0

Tack för kommentarerna!
Jag önskade inte så stort skärpedjup,
därför höll jag igen och ville ha en lite
skir stämning i bilden, det är kanske en
smaksakFlört

Mvh

Assar

storost
0

Härligt fina färger och bra komposition. Jag håller med #1 och #2 - jag skulle också ser lite större skärpedjup.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Bullan
0

Jag gillar denna precis som den ärSkrattande

Mkt fin!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Azzar
0

#5 Bullan.

Tack det gjorde mig gladGlad

Mvh
Assar

[mingdie]
0

Bra komponerat foto med lagom mättnad på färgerna för den här blomman. Tycker att det korta skärpedjupet fungerar bra den här gången med tanke på blommans ljusa färger.

Förstora och häng på väggen.

MonisN
0

En härlig bild som doftar vår! Sköna softa färger som gör sig fint mot den rena bakgrunden. Jag gillar det korta skärpedjupet, men hade velat ha mer skärpa på blommans mitt.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Azzar
0

#8 MonisN

TackGlad Det är otroligt roligt att få trevliga kommentarer. Jag längtar till våren.

Mvh
Assar

Azzar
0

#7 mingdie

Tack, din kommentar är värdefull och glädjande,
någon som tycker som jagGlad

Mvh
Assar

Marsvinlove
0

Jag tycker den är jättefin:) Färgerna är "behagliga" och passar fint med varann, är ju riktig nybörjare på foto men jag gillar bilden:)

Azzar
0

#11 marsvinlove

Tack för den fina kommentaren, vad trevligt
för migGlad
Mvh
Assar

Sofiae
0

"Det var en snygg bild" sa jag för mej själv när jag fick se den. Och det håller jag fast vid.

DesK
0

Vilken härlig bild Glad Jag får vårkänslor av den.

Denna skulle jag gärna rama in och hänga på väggen!

/Désirée

MaGi67
0

Har också en försmak till korta skärpedjup o tycker din bild är ett utmärkt exempel på det, kanske lite kortare än då:))

Ljuvig bild i övrigt!! Fint ljus!!

dijete
0

Jag gillar också bilden, gillar det korta skärpedjupet. Förstora och häng upp, föreställer mig den på en grå vägg, supersnygg!

Azzar
0

Tack alla för de fina kommentarerna!

Mvh

AssarGlad

dijete
0

#17 Btw.. Fick din bild med Exifdata i RAW format.. så vi har Exif till din bild Glad

Azzar
0

#17ndijete

Hej Isabella!

Du har inte fått bilden i RAW-format,
utan den är i jpeg, en liten missuppfattning, kanske inte så viktig. Exif följer med konverteringen till jpeg, men talar om att jag fotograferat i RAW. Bilden i RAW är enormt stor upp till 11-12 Mb.

Mvh
Assar

Starfall
0

Helt underbar bild, allt är perfekt enligt mig Skrattande

Cessy
0

Tycker bilden är underbar. Drömsk i sin skirhet - en dröm om våren kanskeOskyldig

Spectabile
0

Jag tycker verkligen om fotot på pelargonian. Mjuka fina färger och även jag gillar ett kort skärpedjup i vissa sammanhang. Detta är ett sånt Glad

DesK
0

Denna tråd är en av dessa trådar som förblir omarkerade trots att jag har läst den. Därför testar jag nu att skriva ett nytt inlägg för att se om den då blir markerad som läst. Vilket har hänt i några andra trådar.

Felet är rapporterat till ifokuskillarna och någon kommer att försöka hitta felet framöver.

Ursäkta att jag kapar tråden!

Bilden är så vacker Glad

/Désirée