Foto iFokus

Foto

Etikett: utanför-ämnet
Läst 2220 ggr
MaGi67
0

Vad har du fotat idag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Själv har jag varit ute nästan hela dagen. En så där 400 exponeringar blev det.

Hundarna fick leka sin del också. Helt klart en utmaning att fota svarta hundar i vit snö:))

MaGi67
0

På vägen hem fick jag se en Halo…

Jojaton
0

#1 Wow, fy vad coolt!

Johanna - Instagram

MaGi67
0

#2 Det blev sladd när jag bromsade hårt för att kasta mig ut ur bilen o fånga ljuset:))

Jojaton
0

#3 Kan tänka det, sånt kan man ju inte missa Glad Men hur blir sånt till egentligen? Förvånad

Johanna - Instagram

MaGi67
0

#4 När det flyger omkring en massa små små iskristaller i luften o solen ligger lågt då kan det bli så där:)) Häftigt är det!!

Jojaton
0

#5 Aha okej, ja verkligen! Skrattande

Johanna - Instagram

Lynxx
0

Ja stack bara ut nosen genom fönstret (först öppnade jag det).

Kallt & havet öppet - ger fuktig luft som blir till frost på allt…

/L

MartinO
0

Halon var verkligen underbar! Upp på väggen med den! Tungan ute

För egen del var dagens fotograferande mindre glamoröst. Fotouppdrag för en pizzeria. Softboxar och stativ är fulla med mjöl Skrikandes, så det får bli en avblåsning i garaget med tryckluft.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

MaGi67
0

#7 TUR att du öppnade fönstret!! Kunde ha gått riktigt illa annars!!!Skrikandes  Sanslöst vackert med all den frosten:)) Glad du stack ut en sekund där=))

#8 ÅÅååhhh det lät INTE kul med all mjöl!!! Hoppas kameran klarade sig!!!

Lynxx
0

#8 - Va!? Mjöl på en pizzeria! Huuur kan de ha kommit dit? Obestämd

#9 - Jepp :-) Btw - halon tycker ja vinner väldigt på att du ljusar upp den. Ja hoppas du inte tar illa upp om ja visar vad ja menar?

/L

MaGi67
0

#10 Tar inte alls illa upp! tvärt om:))

Ja bilden är i mörkaste laget. Varierade exponeringstiden när jag fotade men tyckte att i de ljusare bilderna försvann Halon liksom. 

Använde gråfilter #4 för att inte få bilden så blek som det gärna vill bli när man fotar i motljus.

Tack för kritikenSkrattande

majlar
0

#1 Det snyggaste fotot jag sett idag. Alldeles utmärkt som det är. Glad

eighteenlives
0

Jag fotade röda bär ute i kylan. =)

[Koppsal]
0

jag har fotat mer oseriösa grejer. fick kameran för en vecka sen så håller på att lära mig den. jag lägger ut en rolig shakehead-bild som jag tog på en kompis. tror att bilden blev lite suddig, men endå.

shakehead - man skakar huvudet, med tungan utanför munnen såklart, och sen tar man foto.  

inget speciellt egentligen, bara otroligt kul att göra när man har tråkigt. Skrattande haha.

MonisN
0

#1 Det var en otroligt vacker bild. Jag har bara läst om dessa fenomen, aldrig sett dem i verkligheten. Du bor i en fantstisk natur med mycket variationsmöjligheter till fina blider. Du är också duktig på att se dessa möjligheter och fånga dem på bild.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

[Majbot]
0

Jag har fottat en vän till mig :)

isabelle_
0

Jag har varit dum, dum, dum.. Var så sugen på att fota så det blev dumma egobilder i spegeln med kameran och mig..

Jojaton
0

#17 Varför var det dumt? Flört

Jag har fotat "dagens stil"-bilder till bloggen. Inte så seriösa bilder precis ;)

Johanna - Instagram

Lynxx
0

Guess what? Ja bytte skärm i dag - nu ser ja att bilden i #1 e mycket ljusare än ja trodde…Skäms

Man ser betydligt mer av landskapet än vad som syntes på min gamla skärm - sorry about that!

/L

MaGi67
0

#19 Always look att the bright sida of life……..tralalaCool

MaGi67
0

#13 #14 #17 Vilka härliga bilder o idéer ni harSkrattande Jag ska nog ta efter er o vara lite mer spontan med kameran. Har en tendens att leta motiv i stället för fånga ögonblicket o leka o har kulTungan ute

#12 #15 Tack snälla! Ni är så gulliga!!!

Jojaton
0

Idag har jag fotat lite macro, bland annat den här bilden som jag blev ganska nöjd med Glad

Johanna - Instagram

MadsG
0

Älgar nej hjortar, dom retas och jag fattas teleobjektiv.

I en vecka har dom gått bara 300 meter bort.

MadsG
0

Sen blev det himmel och måne, försök med noisefilter.

Till sist våran husgavel med istappar.

[Koppsal]
0

det blev photo-shoot med gerbilerna idag. även fast denna bild inte blev riktigt som jag ville är den endå riktigt söt :)

det blev lite ofokus och så.. men endå :)

[Koppsal]
0

och sen en till på min andra gerbil, vallmo. den blev också ofokus runt om huvudet men gör inte så mycket. den blev fin endå tycker jag :)

MadsG
0

Var på kyrkogården, men omöjligt att komma fram.

bildochfoto
0

Lekte med mobilen och Gimp

Denna kommentar har tagits bort.
MonisN
0

Egentligen är alla förhållanden dåliga för den här bilden, men jag gjorde ändå ett försök att fånga småfåglarna vid vårt fågelbord genom fönstret (ej öppningsbart) ISO 500, dåligt gammalt Tamron 70-300mm, lite motljus mm. Då blir det inte bättre än så härObestämd Vet inte om jag vågar skriva det.. men nästa grej på önskelistan är ett nytt tele… Säg att ni håller med migSkrattande

Martin
0

Vi håller med dig MonisN :o) Fast ganska fint porträtt ändå på rödhaken, men som sagt, det kunde varit bättre kvalitet. Ser fram emot fler fågelbilder när telet anlänt Flört

MadsG: Visst är det för jäkligt när man saknar tele (eller ännu värre, har telemöjligheter men det ändå inte räcker)…

mvh Martin

storost
0

#30 Oj, vad härlig bild. Hos oss har de flesta rödhakar frusit ihäl.Gråter Med under -30°C var det för katl.

Och jag håller med dig, att det behövs ett nytt teleFlört

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MadsG
0

Dagens kyliga ljus, minus 15 gr.

MonisN
0

#31 & 32 Bra att ni håller med mig, skulle tro att det behövs många bra argument för julklappar i förtidFlört Ska tillägga att det var en macrobild 1:2 också och att jag äskar PSE…