Vad har du fotat idag?

#2 Det blev sladd när jag bromsade hårt för att kasta mig ut ur bilen o fånga ljuset:))

#4 När det flyger omkring en massa små små iskristaller i luften o solen ligger lågt då kan det bli så där:)) Häftigt är det!!

Halon var verkligen underbar! Upp på väggen med den! 
För egen del var dagens fotograferande mindre glamoröst. Fotouppdrag för en pizzeria. Softboxar och stativ är fulla med mjöl
, så det får bli en avblåsning i garaget med tryckluft.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

#7 TUR att du öppnade fönstret!! Kunde ha gått riktigt illa annars!!!
Sanslöst vackert med all den frosten:)) Glad du stack ut en sekund där=))
#8 ÅÅååhhh det lät INTE kul med all mjöl!!! Hoppas kameran klarade sig!!!

#10 Tar inte alls illa upp! tvärt om:))
Ja bilden är i mörkaste laget. Varierade exponeringstiden när jag fotade men tyckte att i de ljusare bilderna försvann Halon liksom.
Använde gråfilter #4 för att inte få bilden så blek som det gärna vill bli när man fotar i motljus.
Tack för kritiken
#1 Det snyggaste fotot jag sett idag. Alldeles utmärkt som det är. 

jag har fotat mer oseriösa grejer. fick kameran för en vecka sen så håller på att lära mig den. jag lägger ut en rolig shakehead-bild som jag tog på en kompis. tror att bilden blev lite suddig, men endå.
shakehead - man skakar huvudet, med tungan utanför munnen såklart, och sen tar man foto.
inget speciellt egentligen, bara otroligt kul att göra när man har tråkigt.
haha.
#1 Det var en otroligt vacker bild. Jag har bara läst om dessa fenomen, aldrig sett dem i verkligheten. Du bor i en fantstisk natur med mycket variationsmöjligheter till fina blider. Du är också duktig på att se dessa möjligheter och fånga dem på bild.

Jag har varit dum, dum, dum.. Var så sugen på att fota så det blev dumma egobilder i spegeln med kameran och mig..
Guess what? Ja bytte skärm i dag - nu ser ja att bilden i #1 e mycket ljusare än ja trodde…
Man ser betydligt mer av landskapet än vad som syntes på min gamla skärm - sorry about that!
/L

#19 Always look att the bright sida of life……..tralala

#13 #14 #17 Vilka härliga bilder o idéer ni har
Jag ska nog ta efter er o vara lite mer spontan med kameran. Har en tendens att leta motiv i stället för fånga ögonblicket o leka o har kul
#12 #15 Tack snälla! Ni är så gulliga!!!

Egentligen är alla förhållanden dåliga för den här bilden, men jag gjorde ändå ett försök att fånga småfåglarna vid vårt fågelbord genom fönstret (ej öppningsbart) ISO 500, dåligt gammalt Tamron 70-300mm, lite motljus mm. Då blir det inte bättre än så här
Vet inte om jag vågar skriva det.. men nästa grej på önskelistan är ett nytt tele… Säg att ni håller med mig
Vi håller med dig MonisN :o) Fast ganska fint porträtt ändå på rödhaken, men som sagt, det kunde varit bättre kvalitet. Ser fram emot fler fågelbilder när telet anlänt 
MadsG: Visst är det för jäkligt när man saknar tele (eller ännu värre, har telemöjligheter men det ändå inte räcker)…
mvh Martin

#30 Oj, vad härlig bild. Hos oss har de flesta rödhakar frusit ihäl.
Med under -30°C var det för katl.
Och jag håller med dig, att det behövs ett nytt tele
Vänliga hälsningar Stephan

#31 & 32 Bra att ni håller med mig, skulle tro att det behövs många bra argument för julklappar i förtid
Ska tillägga att det var en macrobild 1:2 också och att jag äskar PSE…