Åsikter om denna bild
Jag tycker bilden är bra, fotar själv med en Z3:a och vet att det kn vara svårt att få tillfokusen ibland. Dock tycker jag bilden är lite tråkig, kanske hade det varit bättre om du försökt få knoppen mindre centrerat, alltså i höger eller vänster kant och lämnat en del öppen yta vid sidan om.
Kram Hanna
Hanna
Första tanken var att det var ett djur, typ en lama, sett framifrån. Haha! Efter några sekunder såg jag att det var en knopp och det var fin fokus du fick till där. Lite häftigt med det korta skärpedjupet men hade nog velat se de två anra knopparna i fokus också.
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Nu såg jag Abicos inlägg och håller med om att det hade varit intressantare om du placerat knoppen till höger eller vänster i bild.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Snyggt fotat, tycker dock att det är helt rätt att bara en knopp är i fokus ;)
#2 Haha vad roligt! Jag såg också en lama :D
Och jag såg en struts. Jag tycket fotot gör sig mycket bra som det är (#0). Det är en ovanlig vinkel på en (tre) knoppar på en blomma/växt, samtidigt som det uppenbarligen för några av oss andra först gör accossiationen att det är något annat. Är väl "näbben/nosen" i fokus och "öronen" ur fokus som ger intrycket?
Jag tycker att det är bättre att ha det som du har det nu kort skärpedjup och de två bakre knopparna ur fokus än att ha ett större fokusområde.
mvh Martin

Struts… lama… läcker. Prova som #1 och #3 föreslår att placera "strutsen" lite till vänster, ser ut som om "han" har vridit huvudet lite åt höger. //Kristin
Skulle vilja se mer ljus, något längre skärpa och en annan vinkel / placering. "raka puckar". Gillar som du gjort korta skärpedjup när det gäller macro och växter.

Skarpt och fint, lite mer ljus, en refelxskärm kanske.
Robert
Hehe. Jag tyckte först det såg ut som en hund :P
Men bilden var riktigt fin tycker jag. Häftig!