Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 680 ggr
Anna
0

Snöklädda landskap

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorse innan skolan var jag ute i området och fotograferade lite i gryningen. Det var så vackert med den fantastiska färgen på himlen och granarna tunga av snö och den vita mjuka mattan över landskapet. Så vackert att det var svårt att få det lika fint på bild, men jag försökte lite olika vinklar och här kommer de bästa bilderna.

Kan ju skylla lite på (om ni inte gillar dem) att klockan var ca kvart i 8, det var minus 10 och jag var allmänt trött.

Nikon D50 med 18-50mm, landskapsläget.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0

Nummer två. Försökte få med himlen så mycket som möjligt samtidigt som jag ville ha mycket snö i bild. Lite dimma smög sig in vid högerkanten, gillar det inte riktigt, men den gick ju inte att vifta bort direkt.

annaattlid.se

Anna
0

En sista.

Här ville jag få med kurvan och spåren i den, vilket jag är ganska nöjd med. Att bilden inte är helt skarp (?) får vi leva med.

annaattlid.se

Pheobe
0

Så fina bilder. Ja jag tog detta idag, inte så fint men ändå…

Linafoto
0

Vackra bilder Attlid. Gillar färgen på snön. Inte för blå inte för gul, lagom :)

Pheobe
0

#4 blå snö??!!

Anna
0

Tack hörni!

#5 - hon menar att det var bra färg på snön eftersom den lätt för antingen en gul eller blå nyans beroende på ljus. :)

MVH Anna Attlid

annaattlid.se

Pheobe
0

#6 jag tycker himeln är ett större problem ja…

Anna
0

#6 Förstår dig inte riktigt, vad är problemet med himlen? :P

annaattlid.se

Pheobe
0

#8 på MINA bilder… jag får en sån himla blå himmel

Anna
0

#9 Jaså, du menar så! Jag är lite seg idag.

Jo men snön och himlen får lätt en blå nyans - varför eller hur man fixar det vågar jag inte svara på eftersom jag verkligen inte är bra på tekniska saker.

annaattlid.se

Pheobe
0

#10 det var synd. Nä jag menade inte dina bilder, dom är underbara

Linafoto
0

Älskar himmlen på den här bilden:) den blir liksom lite ljusare längre innåt bilden och mörkare utåt. Har redan visat den någon gång i något annat forum, men som sagt, himmlen är underbar ibland :D <3

Gertmo
0

Ingen särskilt märkvärdig bild, rätt tråkig bakgrund etc, bara tog den för att liksom föreviga att det faktsikt kom lite snö i Gbg vintern 06/07 ;). Men just det att man ser snön som faller gör att dt blir lite julkäsla över en i förövrigt tråkig bild, eller vad tkr ni? (:

ElinSa
0

Härliga bilder Anna!

Skickar med en bild.

snigel
0

#2 Suveränt härliga färger i den. Kanske kan räta upp den lite, känns som den lutar litet, men ev oskärpa stör inte på något sätt!

Rexann
0

Här är en snöbild alldeles utanför vårt hus!

Martin
0

Anna, fina färger i bilderna. Den sista av de tre du lade in tror jag att fokuset hamnar vid trädgränsen, därför som den kanske upplevs som oskarp över spåren. Gillar tänket, men hade nog velat ha fotofrafen mer till höger i bild så att spåren gick diagonalt (så gott det nu går när de svänger) från vänster nederkant och uppåt.

mvh Martin

Robert
0

#0, vackert, prova med att försöka välja en kameravinkel så att du har linjer som leder in i bilden, det blir lättare för ögat då. I din bild så skulle du kunna med en annan placering få stigkanten komma in mer från nedre högra hörn.

Hälsningar

Robert