Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 5035 ggr
MargarethaJ
0

Bildcollage

Hej

Alldeles ny här, har läst många inlägg, massor som jag inte förstår, men jag skulle behöva hjälp med att göra bildcollage, (en stor bild, inget som "bläddrar")

Jag har fotoprogrammet Picasa 3, som är väldigt lätt program, har även gjort bildcollage, men bilderna ligger "huller om buller".

Jag vill att bilderna ska ligga rakt, blanda stora och små bilder, ett snyggt collage, där inte bilderna ligger snett.

Även kunna göra snirkliga ramar på en del kort som ligger i bildcollaget.

Tänk om det går att göra i Picasa, att jag bara har missat.

Ha det gott

/MargarethaJ

CamillaS
0

Det där med att få bilderna att ligga rakt vet jag går att göra i picasa. men det där med snirkliga ramar vet jag inte. :)

MargarethaJ
0

Hej igen

Går det att få bilderna "raka", så nöjer jag mej med det.

Hur gör man, jag har inte lyckats med det.

Tackar på förhand/

MargarethaJ

dijete
0

Kika in på Bildredigering iFokus.

Jag har inte använt Picasa knappt mer än till webbgalleri så tyvärr kan jag inte hjälpa dig.

Noob
0

Om du dubbelklickar på en bild i Picasa så får du upp bilden med tre flikar med knappar till vänster. Under fliken "Grundkorrigering" finns en knapp (bild som ser ut som ett pussel nästan) som heter "räta ut", klicka på den så får du en "spak" under bilden som du kan dra till vänster eller höger för att rotera bilden. Det kommer ett rutmönster över bilden som du kan använda för att se när bilden är helt rak.

beem
0

Jag vill tipsa om ett roligt gratis program där man på ett enkelt sätt kan göra mycket olika collage…..fler bilder vid varandra, 1 stor bild och 2 små osv.

http://www.photoscape.org/ps/main/index.php

Sorg är kärlek som blivit hemlös

MargarethaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla!

Nu har jag gjort mitt första bildcollage, i Picasa.

Har även laddat hem Photoscrape, som jag nu ska lära mej också,

för där fanns andra finesser.

Tack alla som har svarat, skickar blommor till er i form av collaget jag nu lärt mej göra.

/MargarethaJ