Matmata, Tunisien
Utrustning:
KONICA MINOLTA, DiMAGE E500, 1/479, f7.8, ISO 100
Jag tog en liten titt bland mina gamla bilder och hittade den här bilden. Jag jag verkligen tycker om för att den påminner mig om en underbar resa! Platsen där bilden är tagen är faktiskt där jag fick inspiration att börja fota. Jag tyvärr inte haft råd att köpa en systemkamera förrän nu, nästan 4 år senare.
Bilden är tagen med en "vanlig" digitalkamera i september 2006. Skulle vara intressant att höra vad ni tycker om den!
Riktigt härlig bild! Fin komposition och intressant blickfång (gillar bilar haha). Möjligen att du skulle kapa bort lite himmel, nu är det nästan exakt 50/50 mark/himmel men det är den nedre delen som känns intressantas.
/Mattias
Riktigt härlig bild! Är brusen pålagt i efterhand? Gillar bruset i alla fall, fast på asfalten ser det ut som färgat brus vilket inte var så snyggt, fast på himlen funkade det då det fick himlen att de lilaaktig ut :)
Håller med #1 om att kanske kapa lite på himlen :)
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Tack för era kommentarer! Ja, bra ide att kapa himlen lite!
Nej inget brus pålagt i efterhand, ingen aning om hur kameran var inställd, det visste jag nog inte vid tidpunkten då fotot togs heller! Jag bara gick runt o knäppte :)
Ta gärna en titt på min blogg nångång- behöver alla tips o råd jag kan få! :) http://photowhirlwind.blogspot.com
Tack!
Mvh Erika

Hmm jag undrar om jag kanske gjorde nåt med bilden i efterhand… Men i såfall vet jag inte vad.. Det var ett tag sen den togs, och jag kommer faktiskt inte ihåg riktigt…